جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پستچی‌های پرنده Uber

اگر به کسب و کار چند وقت اخیر شرکت‌های بزرگی همچون آمازون یا آبر نگاهی داشته باشید، به خوبی مشاهده می‌کنید که این شرکت‌ها به دنبال روش‌های سریع‌تر، ایمن‌تر و در درازمدت کم هزینه‌تری برای انتقال مرسولات پستی هستند. در حالی که این روزها هواپیماهای بدون سرنشین به شدت مورد استقبال قرار دارند اما به نظر می‌رسد، آبر به دنبال چیزی فراتر است. این شرکت‌ به دنبال تولید ماشین‌های پرنده است.

پستچی‌های پرنده Uber


آبر تنها شرکتی نیست که در نظر دارد زیرساخت ویژه‌ای را طراحی کند که با استفاده از آن ارتباطی میان رانندگان و مسافران به وجود آورد. این رویکرد اکنون به عنوان یک جریان مهم در دنیای کسب و کار دنبال می‌شود. در همین ارتباط آبر در حال کار روی پروژه‌ای است که در صورت موفقیت‌آمیز بودن قادر است تحولی بنیادین و کاملا زیرساختی را در صنعت حمل و نقل به وجود آورد. اگر اخبار دنیای فناوری را دنبال کرده باشید، اطلاع دارید که آبر پیش از این در حال کار روی ماشین‌های خودران بود. اما اخباری که به تازگی منتشر شده‌اند نشان می‌دهد که این شرکت در حال حاضر پروژه دیگری در ارتباط با ماشین‌های پرنده را دنبال می‌کند.

 

تلاش‌هایی که از سوی شرکت‌های مختلف در این زمینه در حال انجام است، نشان می‌دهد که ماشین‌های پرنده جزء یکی از ملزومات اصلی صنعت حمل و نقل در آینده نزدیک خواهند بود. آبر به تازگی جزییات مربوط به این پلتفرم خود را منتشر کرده است. این جزییات به ما اعلام می‌دارند که این شرکت در حال آماده‌سازی ناوگانی از ماشین‌های پرنده است. این ماشین‌های پرنده در اصل هواپیماهای الکترونیکی سبک وزنی هستند که نیازی به باند فرودگاهی ندارند. به دلیل این‌که آن‌ها قادر هستند به صورت عمودی از روی پشت بام ساختمان‌ها برخواسته و بر روی آن‌ها فرود آیند. به همین دلیل جایگا‌ه‌های ویژه هلیکوپتر‌‌ها در آسمان‌خراش‌ها گزینه ایده‌آلی برای فرود این وسایل پرنده به شمار خواهند رفت. این ماشین‌های پرنده مجهز به بال و موتور هستند. آبر در توصیف این فناوری خود گفته است: «ایده ماشین پرنده ما یک وسیله سبک وزن بوده که در مقایسه با هلیکوپترها نزدیک به 15 دی سی بل صدای کمتری تولید کرده و همچنین با هر بار شارژ شدن این توانایی را دارد تا مسافت تقریبی 160 تا 240 کیلومتر را پشت سر بگذارد.»

 

در حالی که این چنین به نظر می‌رسد که ماشین‌ پرنده آبر به راننده نیاز خواهند داشت، اما این شرکت اعلام کرده است که ناوگان متشکل از این ماشین‌های پرنده کاملا خودکار هدایت شده و کنترل می‌شوند. بدون شک پیاده‌سازی این چنین رویکردی به لحاظ فنی و قانونی با چالش‌‌های بسیار زیادی روبرو خواهد بود. اولین چالش در ارتباط با قوانین وضع شده در ارتباط با حریم خطوط هوایی است که این ماشین‌ها باید در حداقل و حداکثر چه سطحی از سطح زمین به پرواز درآیند. مناطق پرواز ممنوع برای آن‌ها چه مناطقی خواهد بود و در چه زمان‌هایی قادر به پرواز هستند. البته به شرطی که آبر تمامی مکانیزم‌های امنیتی را به درستی پیاده‌سازی کند تا این ناوگان مورد حمله هکری قرار نگیرند. به هر ترتیب پروژه ماشین‌های پرنده در مقطع فعلی بیشتر یک نمونه مفهومی بوده و تا رسیدن به مرز واقعیت فاصله زیادی را باید پشت سر نهد.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *