جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پرینتر سه بعدی مخصوص کودکان

شرکت متل یکی از بزرگترین سازندگان اسباب بازی در جهان، برای کمک به بچه ها برای ساختن اسباب بازی های مورد نظرشان ابتکار عمل جالبی را اجرا کرده است.

پرینتر سه بعدی مخصوص کودکان

این شرکت در دهه 60 میلادی برای اولین بار ThingMaker را عرضه کرد که به بچه ها امکان می داد با ریختن پلاستیک مایع در قالب های مختلف مجسمه بسازند. حالا این کار با استفاده از چاپگر سه بعدی ممکن شده است.

این محصول که The ThingMaker 3D نام دارد 300 دلار قیمت گذاری شده و همراه با یک برنامه تلفن همراه عرضه می شود که بچه ها با کمک آن انواع مجسمه و اقلام تزیینی و …. را طراحی و سپس چاپ کنند. برنامه همراه که چاپگر را مدیریت می کند در اصل یک نرم افزار پیچیده مدلسازی سه بعدی است که بچه ها و والدین با استفاده از آن می توانند اسباب بازی دلخواهشان را طراحی کنند. بعد از تکمیل طراحی می توان آن را به طور بی سیم از نمایشگر لمسی گوشی به چاپگر منتقل کرد.

شرکت متل که با همکاری موسسه نرم افزاری Autodesk برنامه همراه مذکور را طراحی کرده می گوید این برنامه سریع و سهل الاستفاده است و بر خلاف دیگر برنامه های همراه که برای مدیریت چاپگرهای سه بعدی طراحی شده اند به ناگهان از کار نمی افتد.

نکته جالب سازگاری این نرم افزار با دیگر چاپگرهای سه بعدی است. البته با توجه به قیمت بالای این نوع چاپگرها شاید این مساله برای خیلی از مردم چندان بااهمیت نباشد. برنامه همراه یاد شده The ThingMaker Design نام دارد و دارای بسیاری از طرح های از پیش آماده نیز هست.

منبع فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *