جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پروژه گوشی‌های ماژولار گوگل

پس از وعده‌های فراوان و همچنین تاخیرهای زیاد، به نظر می‌رسد رویای تلفن‌های ماژولار گوگل به حالت تعلیق درآمده است. گزارش‌های جدید خبر از تغییر روند این پروژه می‌دهند و گویا گوگل قصد دارد پروژه آرا را به خواب ابدی فرو برده و سپس این ایده را به صورت ساده‌تری اجرایی کند.

گوشی‌های ماژولار گوگل

در کنفرانس I\O که در ماه می (اردیبهشت) امسال برگزارش شد، گوگل و شرکای سخت‌افزاریش قول ارائه یک تلفن ماژولار را برای توسعه دهندگان دادند، اما تنها پس از مدتی خبر می‌رسد که گوگل با دو گوشی پیکسل غیر ماژولار جدید وارد میدان تجارت موبایل می‌شود و بنابراین هنوز هم خبری از گوشی‌های ماژولار پروژه آرا نیست.

این پروژه احتمالا در گیر پیچ و تاب‌های سختی شده است و ممکن است گوگل به صورت کامل دست از این ایده برداشته باشد. با این حال به نظر می‌رسد گوگل به شرکت‌های سخت‌افزاری علاقه‌مند به این پروژه کمک می‌کند تا بتوانند سریع‌تر مدل‌های خود را معرفی کنند. اما در واقع بدون حضور شرکت بزرگی چون گوگل در بازار تلفن‌های ماژولار، رشد و همه گیر شدن این تکنولوژی سخت به نظر می‌رسد.

پروژه آرا یک راه طولانی برای گوگل بود، اما گویا شرکت‌های دیگر همچنان به دنبال آن هستند و یک استارت‌آپ  با نام Phonebloks توانسته است یک نمونه اولیه ایجاد کند در حالی که خودگوگل به دنبال گزینه دیگری است. احتمالا پروژه جدید گوگل ساده تر بوده و امکانات شخصی سازی کمتری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

منبع فون آرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *