جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پروژه سقف خورشیدی گوگل

پروژه سقف خورشیدی (سان روف) آخرین برنامه گوگل و زاییده فکر مهندسی به نام کارل الکین است که میزان پنل خورشیدی لازم برای استفاده روی بام خانه به منظور کاهش هزینه‌های مصرف انرژی را می‌سنجد.

پروژه سقف خورشیدی گوگل

این سرویس با استفاده از اطلاعاتی که در حال حاضر در برنامه نقشه گوگل (گوگل‌مپ) وجود دارد، اطلاعات آب و هوایی و زوایای سقف منازل را در نظر می‌گیرد تا محاسبه کند که از نظر نظری چه مقدار پنل خورشیدی باید بر روی خانه نصب شود و در صورت کار گذاشتن این پنل‌ها، چه مقدار پول به دلیل صرفه‌جویی در انرژی الکتریکی ذخیره خواهد شد.

این سرویس حتی به شما می‌گوید که در خصوص خرید پنل‌های خورشیدی واقعا جدی هستید یا در این مورد دروغ می‌گویید.

 

پروژه سقف خورشیدی حاوی گنجینه‌ای از اطلاعات مفید، از جمله مساحت سقف خانه‌ها و میزان دریافت نور خورشید در طول روز است. این برنامه در واقع دریافت و استفاده از این اطلاعات را راحت‌تر می‌کند. از این‌رو می‌توان به‌سادگی آدرس خود را وارد کرد تا برنامه مشخص کند که با نصب این تعداد پنل، چه میزان انرژی خورشیدی در خانه تولید می‌شود.

 

گوگل همچنین می‌داند تقریبا چه میزان انرژی در منطقه شما مصرف می‌شود و می‌تواند از این اطلاعات استفاده کند و به شما بگوید با نصب احتمالی پنل‌های خورشیدی تا چه میزان در هزینه‌ها صرفه‌جویی می‌کنید. این ابزار حتی به برنامه‌های مالی دسترسی دارد و شما را به شرکت‌های تولید انرژی خورشیدی واقع در منطقه‌تان مرتبط می‌سازد.

 

البته این سرویس در حال حاضر تنها در برخی ایالات آمریکا در دسترس قرار دارد اما گوگل قصد دارد آن را در سراسر ایالات متحده گسترش دهد..

منبع ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *