جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پرواز بزرگترین هواپیمای جهان

طراحان از ساخت هواپیمای بزرگی پرده برداشتند که می تواند با کمک یک شاتل کوچک فضانوردان را به مدار زمین ببرد.این هواپیما که بزرگترین هواپیمای جهان محسوب می شود اوایل سال آینده اولین پرواز ابتکاری آزمایشی خود را انجام می دهد.

پرواز بزرگترین هواپیمای جهان
این هواپیما که Stratolaunch Carrier نام دارد در حال حاضر در مرکز هوایی Mojave Air and Spaceport در کالیفرنیا در دست ساخت قرار دارد و نهایتا پهنای باند 385 فوت (117 متر) خواهد داشت.این هواپیما آنقدر بزرگ خواهد بود که اگر در وسط یک زمین فوتبال به زمین بنشیند، بال هایش به آن سوی هر یک از دو دروازه زمین فوتبال می رسند.


ایده این است که این هواپیما به صورت یک سکوی هوایی غول پیکر در آسمان عمل می کند تا محموله ها سریعتر و با هزینه کمتر از فناوری های موجود به فضا برسند. این هواپیما ابتکار پل آلن و بورت روتان از بنیانگذاران مایکروسافت است.این هواپیما در زمان اتمام ساخت با شش موتور 747-class حرکت خواهد کرد.
پهنای باند این هواپیما 385 فوت (117 متر) است که با 320 فوت (97 متر) پهنای باند هواپیمای Hughes H-4 Hercules و 225 فوت (68 متر) پهنای باند بوینگ 747-8 قابل مقایسه است.این هواپیما تا ارتفاع 30 هزار فوت در آسمان بالا می رود و از این ارتفاع یک موشک به فضا پرتاب می کند؛ این کار موجب جلوگیزی از صرف هزینه های گزاف سوخت ناشی از پرتاب موشک از زمین می شود.
این سیستم در ابتدا برای پرتاب ماهواره هایی با وزن حدود شش هزار و 124 کیلوگرم در مدارهای میان 112 مایلی و هزار و 243 مایلی (180 و 2000 کیلومتری) بالای سطح زمین طراحی شده بود.اما اکنون هواپیما Stratolaunch به جای ماهواره یک فضاپیمای Dream Chaser پرتاب خواهد کرد.

منبع:ایرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *