جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پتنت جدید آمازون به ساخت انبارهایی در زیر آب اشاره دارد

آمازون همواره به دنبال ایده های عجیب و جالب برای توسعه کسب و کار خود بوده و از روش های نوینی برای انبارداری و حمل و نقل کالا استفاده می کند. اگر به خاطر داشته باشید، این شرکت همین اواخر پتنت ساخت برج های چندین طبقه ای را به ثبت رساند که به عنوان محلی برای نشست و برخاست پهپادهای سرویس «Prime Air» مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

 

حال بزرگترین فروشگاه اینترنتی دنیا پتنت جدیدی را تحت عنوان «تسهیلات انبارداری آبی» ثبت کرده است. سند مذکور روش جدیدی را برای انبار کردن کالا تشریح می کند که به طور خلاصه، از طریق یک بسته بندی ضد آب به همراه کارتریج کنترل عمق میسر می شود.

کارتریج مورد اشاره شامل بخش های مختلفی از جمله یک کپسول هوای فشرده شده و می تواند دستورات را از طریق روش های متنوعی دریافت کند. به عنوان مثال، یکی از این روش ها استفاده از امواج صوتی بوده که پس از دریافت، کارتریج با توجه به دستور میزان هوای موجود در محفظه بالایی بسته بندی را تغییر داده، و مجموعه به عمق درخواستی منتقل می شود.

کارتریج عمق سنج آمازون به GPS مجهز شده است
با توجه به تصاویر موجود، به نظر می رسد آمازون علاقه مند است بخش زیادی از فرآیند را به صورت خودکار انجام داده و از تعداد نیروی انسانی مورد نیاز بکاهد. طبق این اطلاعات کارتریج عمق سنج علاوه بر کپسول هوای فشرده، از کپسول تعادل و تعداد زیای سنسور مختلف نیز بهره مند بوده و به یک چیپ GPS هم مجهز شده است. با وجود این چیپ، آمازون می تواند بسته های خود را در هرکجا که خواست تخلیه کرده و بعداً به سراغشان برود.

ایده جدید آمازون علاوه بر استفاده بهینه تر از فضا نسبت به انبارداری در خشکی، مزیت دیگری نیز دارد؛ اجاره یا خرید پهنه های آبی خصوصاً در آب هایی که مورد استفاده کسی قرار نمی گیرند، بسیار ارزان تر از زمین های موجود در شهرها و حتی حاشیه شهرها بوده و کمپانی مذکور می تواند از این طریق، صرفه جویی قابل توجهی در هزینه های خود داشته باشد.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *