جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پاسخ اپل به Error 53

اپل به انتقادها در زمینه Error 53 روی آیفون که طی دو روز اخیر در رسانه‌ها بسیار بالا گرفته پاسخ داد و آن را بخشی از پروسه حفاظت و امنیت کاربران دانست.

پاسخ اپل به Error 53

روزنامه گاردین دیروز فاش کرده بود که چگونه هزاران دارنده آیفون ۶ به دلیل این مشکل اطلاعات و یا در مواردی گوشی خود را از دست داده‌اند.

بخش اصلی مشکل به دگمه Home آیفون ۶ بازمی‌گردد که اگر احیانا بر اثر حادثه‌ای از کار بیفتد و  کاربر آن را به تعمیرکارانی غیر از اپل بسپرد امکان دیدن Error 53  و از کار افتادن همیشگی دستگاه وجود دارد.

به طور واضح‌تر سیستم عامل اپل با شناسایی دگمه Home جدید که ممکن است استاندارد نباشد کل دستگاه را از کار می‌اندازد. این مشکلی است که بسیاری از دارندگان آیفون ۶ تعمیری در هنگام به روزرسانی به iOS9 با آن برخورد کرده‌اند و البته تعداد آن‌ها مشخص نیست. این قطعا یک مشکل برای کاربران آیفون است اما از جهت اپل موضوع یک جنبه دیگر هم دارد و آن اینکه ممکن است کسی با تعویض دگمه Home ( که سیستم اثر انگشت هم در آن به کار رفته ) بخواهد به اطلاعات یک گوشی دزدیده شده دسترسی پیدا کند.

یک سخنگوی اپل حالا در این باره گفته است:‌

«  امنیت کاربران برای ما بسیار مهم است و  Error 53 نشان دهنده این است که ما برای امنیت دستگاه کاربران چقدر مصمم هستیم. »

این سخنگوی اپل افزود:

iOS با چک کردن سنسور Touch ID که زیر دگمه Home قرار گرفته می‌سنجد که چقدر این سنسور با دیگر تجهیزات مربوط به آیفون یا آی‌پد تطابق دارد. اگر iOS عدم تطابقی را مشاهده کند این چک رد می‌شود و  Touch ID و به دنبال آن Apple Pay هم از کار می‌افتد. این سطح از امنیت برای محافظت از کاربران دربرابر سرقت Touch ID و یا سواستفاده از آن مهم و کلیدی است و اگر یک کاربر اپل با Error 53 روبه رو شد به فروشگاه‌های Apple Store مراجعه کند.»
با این همه بعضی کاربران هم می‌گویند که Error 53 را حتی بدون تعمیر یا تغییر Touch ID هم مشاهده کرده‌اند و این چیزی است که برای مایک ونر نویسنده مطالب تکنولوژی رخ داده است. او سال گذشته این مشکل را با سنسور Touch ID پیدا کرد. هر چند او در نهایت توانست گوشی‌ جدیدی را از فروشگاه اپل دریافت کند اما هزاران کاربری که احتمالا گوشی خود را به تعمیرکار دیگری سپرده ‌اند ( مثلا کسانی که در ایران هستند و دسترسی به تعمیرکاران و فروشگاه اپل ندارند ) اینقدر خوش شانس نیستند.

از سوی دیگر اپل هم از قبل مشخص نکرده که دقیقا چه بخش‌هایی از گوشی را می‌توان یا نمی‌توان به تعمیرکاران غیر رسمی سپرد.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *