جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


یخچال زیر خاکی

تکنولوژی همچنان در حال استفاده از متدها و رسم و رسوم قدیمی انسان‌هاست. جدیدترین مورد آن را باید در eCool جستجو کنید. ایده دستگاه eCool از زمان‌های بسیار دور گرفته شده است. برای سالیان سال، مردم قدیم از سرداب‌ها و انبارها برای خنک نگه داشتن مواد غذایی خود استفاده می‌کردند.

حالا همین ماجرا در دستگاه eCool بازسازی شده است. این دستگاه یک خنک کننده نوشیدنی است که با نگه داشتن قوطی‌های نوشابه در زیر زمین، آن‌ها را خنک و البته بسیار قابل‌دسترس تر نگه می‌دارد.

 

yakhchale zir khali


این وسیله حدود 1.2 متر طول دارد و می‌تواند تا 24 قوطی نوشابه را در خود ذخیره کند و طوری طراحی شده که برای مدتی بسیار طولانی در خاک مورد استفاده قرار گیرد. پس با یک حفره نه چندان عمیق می‌توانید آن را در خاک خنک باغچه خود نصب کنید.

eCool دارای یک میله چرخان است که با چرخاندن آن قوطی نوشیدنی خنک را در بالا می‌آورد. به همین شکل هم می‌توانید از سمت دیگر قوطی‌های گرم‌تر را به دل زمین بفرستید. مشخص است که این دستگاه با توجه به دمای خاک، میزان خاصی خنکی به نوشیدنی‌ها می‌دهد، اما به هر حال هر چه باشد بهتر از قرار دادن آن‌ها در دل آفتاب است!
eCool با قیمتی 300 دلاری عرضه می‌شود و برای مواقعی که یخچال در دسترس شما نیست، در سفر هستید و یا نگران مصرف بیش‌ از حد برق هستید، بسیار مناسب به نظر می‌رسد.

منبع : cnet

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *