جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ویژگیهای خوب ویندوز 10 که همین الان می‌توانید داشته باشید

ویندوز 10 نوید کلی ویژگی خوب و دوست داشتنی را داده است که احتمالا وسوسه می‌شوید هر چه سریعتر به این نسخه آپدیت کنید، اما اینگونه نیست که نتوانید در ویندوز 8 یا 7 خود، این ویژگی‌ها را داشته باشید.

توصیه می‌کنیم که فعلا ویندوز 10 را که در حال توسعه بوده و ناپایا است دانلود نکنید، زیرا اگر حتی الان هم برایتان کار کند، بزودی دچار مشکل می‌شود.

فعلا به خواندن این مقاله بسنده کنید و از ویژگی‌های ویندوز 10 که می‌توانید در ویندوز 7 یا 8 خود داشته باشید لذت ببرید.

منوی استارت

کاربران ویندوز 7،  منوی استارت را دارند. این شانسی است که نصیب کاربران ویندوز 8 و 8.1 نشد. گفته می‌شد که قرار است این منو به ویندوز 8.1 اضافه شود، اما این اتفاق هیچوقت نیفتاد.

البته حالا هم دیر نشده، اگر آنقدر داشتن منوی استارت برایتان مهم است، برنامه شخص ثالثی مثل Stardock’s Start8 را دانلود کرده و از آن با نگه داشتن استایل ویندوز 8 بهره ببرید. این برنامه دقیقا همان منوی استارت ویندوز 10 را برایتان آماده می‌کند.

Universal Apps در پنجره دسکتاپ

برنامه‌های مترو، برنامه‌های رابط کاربری Immersive، برنامه‌های استایل ویندوز 8، برنامه‌های استور و الان Universal Apps، هر نامی که مایکروسافت به آنها می‌دهد مهم نیست، از این برنامه‌ها نمی‌توان روی دسکتاپ‌ استفاده کرد. همانطور که مایکروسافت گفته است، نوعی دوگانگی بین رابطهای کاربری ایجاد شده که در ویندوز 10 برطرف خواهد شد و این برنامه‌ها را می‌توان روی دسکتاپ در این ویندوز اجرا کرد. پیش از آن می‌توانید ModernMix را دانلود کرده و این برنامه‌ها را روی ویندوز 8 اجرا کنید.

Virtual Desktops

دسکتاپ مجازی مدتهاست که جزئی از مک و لینوکس بوده است و دارد کم کم برای ویندوز هم آماده می‌شود، اما همین الان می‌توانید دسکتاپ مجازی را در شکل یک ابزار داشته باشید.

Desktops 2.0 یکی از ساخته‌های مایکروسافت است که با داشتنش دسکتاپ مجازی خواهید داشت. برنامه‌های دیگری مثل Dexpot نیز دسکتاپ‌های مجازی ایجاد کرده و کمی متفاوت کار می‌کنند.

(Task View (Exposé

Exposé یکی از ویژگی‌های مک و لینوکس بوده که مایکروسافت تا الان از داشتنش سر باز می‌زد، اما ویندوز 10 ویژگی تحت عنوان Task Viewدارد.

برای داشتن این ویژگی تعداد زیادی برنامه وجود دارد که Switcher 2.0 یکی از آنهاست. این ویژگی برای ویندوز ویستا طراحی شده است و روی ویندوزهای 7 و 8 نیز کار می‌کند. این ویژگی را یکی از کارکنان مایکروسافت با نام بائو نگوین در زمان استراحتش طراحی کرده است.

Voice Assistant و Notification Center

ویندوز 10 کورتانا را به دسکتاپ می‌آورد. اگر می‌خواهید این ویژگی را همین الان داشته باشید، گوگل کروم را نصب کنید و در Google.com روی آیکن میکروفون کلیک کنید و با فعال کردن Okay Google می‌توانید با کامپیوتر خود حرف بزنید.

برای داشتن این ویژگی به نسخه آمریکایی گوگل نیاز دارید.

کروم بعلاوه یک مرکز اعلانات شبیه به آنچه کورتانا دارد، ارائه می‌دهد. نیاز است که به Google Now از طریق مرکز اعلانات کروم که در سیستم تری پدیدار می‌شود دسترسی پیدا کنید.

Command Prompt بهتر

Command Prompt می‌خواهید که از میانبرهای Ctrl و Shift پشتیبانی کند؟ همین الان می‌توانید در ویندوز 7 و 8 خود از برنامه‌های شخص ثالثی مثل ConEmu و Console2 استفاده کنید. در این برنامه‌ها می‌توان از کلیدهای کیبورد برای انجام کارهایی مثل انتخاب متن یا Paste کردن استفاده کرد. بعلاوه این برنامه‌ها امکان ایجاد تب‌های متعدد برای سازماندهی کار را می‌دهند.

 

قطعا تمام این ویژگی‌ها در شکل اولیه و اصلی خودشان در ویندوز وجود دارند، ولی انتخاب نسخه‌های بهتر می‌تواند کاربرانی را که بی صبرانه منتظر آمدن ویندوز 10 هستند فعلا کمی راضی نگه دارد.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *