جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ویندوز xp هنوز محبوبیت دارد

در شرایطی که تنها چند روز تا زمان ورود ویندوز ۱۰ باقی مانده است، مرکز Net Applications گزارش داد که سیستم عامل ویندوز XP همچنان ۱۱.۹ درصد از بازار جهانی رایانه‌های شخصی را در اختیار دارد.

ویندوز xp هنوز محبوبیت دارد
گزارش این مرکز تحقیقاتی که با همکاری StatCounter انجام شده است نشان می‌دهد که XP همچنان بین سازمان‌های جهان محبوبیت دارد و بسیاری از کسب و کارها تمایلی به کنار گذاشتن آن ندارند.

این دو مرکز برای تکمیل گزارش خود از ابزار Google Analytics استفاده کردند و به کمک آن اطلاعات ۳۸۰۰ سایت اینترنتی که توسط آژانس‌های دولتی پشتیبانی می‌شوند را مورد تحلیل قرار دادند. این اطلاعات برای دوره زمانی ۹۰ روز جمع‌آوری شد و در مجموع ۱.۴۲ میلیارد نفر از سایت‌های مذکور دیدن کردند.

در پایان این بررسی مرکز Net Applications گزارش داد که ۶۰.۹ درصد از این بازدیدهای اینترنتی مبتنی بر سیستم‌عامل ویندوز ۷ انجام شده است و پس از آن سیستم‌عامل ویندوز ۸.۱ با ۱۳.۲ درصد قرار دارد.
رتبه سوم این لیست با ۱۱.۶ درصد به ویندوز XP اختصاص یافته است در رتبه چهارم نیز سیستم‌عامل Mac OS X Yosemite با ۴.۵ درصد ایستاده است. رتبه پنجم هم با ۲.۹ درصد به ویندوز ۸ اختصاص یافت.

به هر حال همان طور که از قبل پیش‌بینی می‌شد، این بررسی بار دیگر تایید کرد که ویندوز ۷ با ۶۰.۸ درصد محبوب‌ترین سیستم‌عامل رایانه‌ای محسوب می‌شود و بنابراین باید گفت مهم‌ترین رقابت مایکروسافت میان ویندوز ۱۰ و ویندوز ۷ صورت می‌گیرد.

پس از ویندوز ۷، ‌دو نسخه ویندوز ۸ و ۸.۱ درمجموع صاحب ۱۸.۷ درصد از بازار جهانی هستند و بر این اساس نمی‌توانند چندان جدی گرفته شوند. ویندوز XP نیز در شرایطی به سر می‌برد که روز به‌روز از محبوبیت آن کاسته می‌شود.

منبع:ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *