جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ویندوز 7 محبوب‌ترین سیستم عامل

تعداد کاربران سیستم عامل جدید ویندوز ۱۰ در سه ماه اخیر رشد اندکی داشته و شاید مایکروسافت به همین علت قصد دارد به هر نحو ممکن کاربران را وادار به بارگذاری آن نماید.

ویندوز 7 محبوب‌ترین سیستم عامل
بررسی های موسسه NetMarketShare نشان می دهد که ۷.۹۴ درصد از رایانه های رومیزی متصل به وب مجهز به ویندوز ۱۰ هستند.

این رقم در مورد ویندوز ۸.۱ و ویندوزهای ۸ و ۷ به ترتیب ۱۰.۸۶، ۲.۵۴ و ۵۵.۷۱ درصد است و بنابراین در میان ویندوزهای مختلف مایکروسافت ویندوز ۷ محبوب ترین سیستم عامل است.

همچنین ویندوز ایکس پی کماکان از سوی ۱۱.۶۸ درصد از کاربران اینترنت مورد استفاده قرار می گیرد. مایکروسافت نزدیک به دو سال است که دیگر از این سیستم عامل پشتیبانی نمی کند، با این حال کاربران هنوز قصد ندارند استفاده از سیستم عامل ۱۴ ساله و قدیمی مایکروسافت را متوقف کنند.

علاوه بر این ۳.۴۵ و ۲.۱۸ درصد از کاربران به ترتیب از سیستم عامل های مک ۱۰.۱۰ و ۱۰.۱۱ استفاده می کنند. ۵.۸۱ درصد از کاربران هم از سیستم عامل های متفرقه استفاده می کنند.

این آمار نشان می دهد که استقبال از ویندوز ۱۰ کند شده، زیرا در زمان عرضه اولیه آن در ماه آگوست تعداد کاربران آن در میان کل کاربران به سرعت به ۵.۲۱ درصد رسید.

در حال حاضر مهاجرت به ویندوز ۱۰ رایگان است، اما پس از اتمام دوره بارگذاری رایگان کاربران نسخه های خانگی و حرفه ای ویندوز ۱۰ به ترتیب باید ۱۱۹ و ۱۹۹ دلار برای خرید این سیستم عامل پرداخت کنند. مایکروسافت امیدوار است با فعال کردن قابلیت مهاجرت به ویندوز ۱۰ از طریق به روزرسانی خودکار کاربران بیشتری را به نصب این ویندوز ترغیب کند.

منبع سی نت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *