جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


ویروسی شدن رایانه های اپل

اولین حمله موفق توسط یک باج افزار روی کامپیوترهای مک اواخر هفته گذشته به وقوع پیوست.باج افزارها نوعی بدافزار هستند که تمام اطلاعات موجود روی کامپیوتر را رمزگذاری می کنند تا کاربر را برای پرداخت مبلغی به مهاجم، وادار کنند.
ویروسی شدن رایانه های اپل
این بدافزار سه روز بعد از آلوده کردن کامپیوتر قربانی، تمام فایل های آن را رمزگذاری و قفل می کند. بنابراین کامپیوترهای آلوده به این بدافزار از روز دوشنبه شاهد قفل شدن فایل های خود هستند.


پیش از این هم گزارشاتی از حمله باج افزارها به کامپیوترهای مک منتشر شده بود، اما تمام موارد مذکور غیرواقعی بودند و در آن ها با استفاده از قطعه کدی که موجب توقف عملکرد مرورگر می شد، حملات باج افزارها شبیه سازی شده بود.
محققان و متخصصان امنیتی، از چندی قبل در تلاش بودند تا نمونه های کاملی از باج افزارها را برای کامپیوترهای مک تولید کنند و در پاییز سال گذشته میلادی دو نمونه از این بدافزارها که به درستی کار می کردند، منتشر شدند. هدف از انجام این کار، شناسایی نقاط ضعف کامپیوترهای مک و کمک به متخصصان شرکت اپل در ترمیم این نقاط ضعف بود.
ظاهرا باج افزار جدید، در قالب برنامه ای موسوم به Transmission روی سیستم کاربران نصب می شود. این برنامه امکان به اشتراک گذاری فیلم و موسیقی را با استفاده از یک فناوری اشتراک فایل موسوم به BitTorrent فراهم می کند. متخصصان اپل برای مقابله با این بدافزار، راهکاری را ارائه کردند که از نصب برنامه آلوده به بدافزار، روی سیستم کاربر جلوگیری می کند.
با وجود این که شرکت اپل توانسته است با این بدافزار مقابله کند، با توجه به افزایش روزافزون محبوبیت کامپیوترهای مک در بین کاربران، به ویژه کسب وکارها و موسسات ثروتمند، به نظر می رسد انتشار این باج افزار، آغاز ماجرای جدیدی برای کاربران مک است.

منبع ایرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *