جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


هک کردن اثر انگشت

اگر یک چاپگر جوهرافشان معمولی را همراه با نوع خاصی از کاغذ در اختیار داشته باشید و 15 دقیقه تعمل نمایید، آن‌گاه به راحتی این توانایی را خواهید داشت تا مکانیزم بیومتریک امنیتی اسمارت‌فون خود را دور زده و به اسمارت‌فون خود وارد شوید. راه‌کاری که به صورت غیر رسمی به کاربران این توانایی را می‌دهد تا به اسمارت‌فون‌های محافظت شده توسط اثرانگشت وارد شوند. اما این‌کار چگونه انجام می‌شود؟

هک کردن اثر انگشت


تاکنون اخبار بسیاری پیرامون اثرانگشت و روش‌هایی که برای هک آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، منتشر شده است. در حالی که در گذشته این چنین عنوان می‌کردیم که هک اثرانگشت از روی تصاویر با کیفیت امکان‌پذیر است؛ اما اکنون به شما می‌گوییم این فرآیند ساده‌تر از قبل شده است.

این را‌ه‌کار جدید به لطف چاپگر جوهرافشان خاصی انجام می‌شود که بدون هیچ‌گونه زحمتی توانایی چاپ اثرانگشتی که توسط کاربران در اسمارت‌فون‌ها  مورد استفاده قرار می‌گیرد را دارد. به‌طوری که با استفاده از آن می‌توان به اسمارت‌فون‌هایی که با استفاده از حس‌گر اثرانگشت محافظت شده‌اند وارد شد. البته لازمه این‌کار دسترسی به جوهر خاصی است که توسط شرکت AgIC تولید می‌شود. جوهری که خاصیت رسانایی دارد. AgIC شرکتی است که در زمینه تولید جوهر رسانا و کاغذهای مخصوصی که در تولید مدارات چاپی DIY مورد استفاده قرار می‌گیرد فعالیت دارد. در کنار جوهر ویژه به کاغذ ویژه‌ و براقی نیز برای چاپ اثر انگشت نیاز است. این کاغذ ویژه برای تولید مدار چاپی مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما برای آن‌که بتوان اثرانگشتی را با استفاده از این چاپگر تولید کرده، هنوز یک بخش سخت‌تر باقی مانده‌است. به‌طوری که برای کامل شدن قطعات این پازل به یک اثر انگشت با کیفیت از صاحب اسمارت‌فون نیاز است. اثرانگشتی که اسمارت‌فون کاربر آن‌را شناسایی کرده و با استفاده از آن مجوز ورود به اسمارت‌فون کاربر را می‌دهد.

این اثرانگشت را می‌توان از روی صفحات شفاف همچون شیشه یا حتی خود اسکنر اثرانگشت به دست آورد. این تصویر اثرانگشت در ادامه اسکن شده و به کامپیوتر منتقل می‌شود. بعد از گذشت 15 دقیقه یک کپی برابر اصل در اختیار خواهید داشت. البته به این نکته توجه داشته باشید که تصویر اثر انگشت باید به صورت وارونه گرفته شده باشد تا در زمان چاپ به صورت عادی چاپ شده و مورد استفاده قرار گیرد. در ادامه از جوهر ویژه شرکت AgIC همراه با کاغذ ویژه برای چاپ اثرانگشت استفاده می‌شود. البته به این نکته توجه داشته باشید که تنظیمات چاپگر حتما باید روی 300 دی پی آی تنظیم شده باشد. همچنین اندازه تصویر چاپ شده یکسان با اندازه انگشت واقعی باشد. از این اثرانگشت چاپ شده می‌توان برای فریب اسکنر اثرانگشت‌خوان و باز کردن دستگاه‌های مختلف استفاده کرد. به‌طوری که به شما این توانایی را می‌دهد تا به‌طور کامل به اسمارت‌فون دسترسی داشته باشید.

به نظر می‌‌رسد این ترفند ساده بوده و البته با شفافیت کاملی این‌کار را انجام می‌دهد. در آزمایش‌های انجام گرفته اسمارت‌فون‌‌هایی نظیر سامسونگ گلکسی اس 6 و هوآوی هانر 7 با استفاده از این ترفند باز شدند. هر دو دستگاه از از فناوری اسکنر اثرانگشت خوان یکسانی استفاده می‌کنند. در حالی که تعدادی از اسمارت‌فون‌ها از مکانیزم امنیتی ضد کلاه‌برداری استفاده می‌کنند، اما دلیلی وجود ندارد که نگوییم از این ترفند نمی‌توان روی دستگاه‌های دیگری همچون آی‌فون‌های اپل و تاچ‌آی استفاده کرد. به‌طوری که امکان فریب مکانیزم اثر انگشت‌خوان بسیاری از دستگاه‌ها با استفاده از این روش امکان‌پذیر است. این راه‌کار توسط دانشگاه میشیگان ابداع گردیده است.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *