جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


هوش مصنوعی گوگل و فراگیری رمزنگاری داده‌ها

به‌تازگی گام جدیدی در زمینه پیشرفت هوش مصنوعی برداشته شده است و در همین راستا نیز سیستم هوش مصنوعی گوگل توانسته است تا رمزنگاری هوشمند داده‌ها را فرا بگیرد.

هوش مصنوعی گوگل و فراگیری رمزنگاری داده‌ها
شرکت‌های امنیتی به دنبال راهکارهای مدرنی هستند تا بتوانند به کمک آن خطرات حملات گسترده را بگیرند.

با توجه به حمله منع دسترسی اخیر صورت گرفته، میزان نگرانی‌ها نیز در این زمینه بیشتر شده است ولی به نظر می‌رسد که می‌توان این مقوله را نیز می‌توان به هوش مصنوعی واگذار کرد.

هوش مصنوعی گوگل توانسته است تا یک ساختار رمزنگاری منحصربه‌فرد را فرا بگیرد که به کمک آن می‌توان امنیت شبکه را بدون نیاز به دخالت انسان تامین کرد.

این ویژگی به کمک ساخت یک بازی رمزنگاری انجام شده بود که در این میان سه موجودیت مستقل با نام‌های باب، آلیس و ایو برای یکدیگر پیام می‌فرستادند.

در هر نوبت تعداد هزاران پیام ۱۶ کارکتره متشکل از ۰ و ۱ از آلیس به‌سوی باب ارسال می‌شد که یک رمزنگاری و کلید مخصوص به خود را داشتند. وظیفه ایو در این میان این بود که برای رمزگشایی این پیام‌ها تلاش کند و به‌این‌ترتیب در هر دور، آلیس درس جدیدی گرفته و به‌تدریج روش رمزنگاری خود را بهبود می‌داد.

در نهایت پس از رد و بدل شدن بیش از ۱۳ هزار سری پیام، آلیس الگوریتم رمزنگاری‌ای را ابداع کرد که به‌هیچ‌عنوان توسط ایو قابل گشودن نبود.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *