جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آموزش هوش مصنوعی به برنامه‌نویسان

یوداسیتی شرکتی است که یک پلتفرم آموزشی قدرتمند و تخصصی را در اختیار طیف گسترده‌‌ای از مردم با حوزه‌های کاری مختلف قرار داده است. این پلتفرم تمرکزش روی کارمندانی است که برای موفقیت در مشاغل کاری خود به مهارت‌های تخصصی نیاز دارند. اما این شرکت در راستای بهینه‌سازی آموزش‌های خود تصمیم گرفت از واتسون آی‌بی‌ام، آلکسا آمازون و Didi Chuxing کمک گرفته و آموزش‌های خود را با اتکا بر هوش مصنوعی به شیوه تاثیرگذارتری ارائه کند. خبر همکاری یوداسیتی با این شرکت‌ها صبح امروز در کنفرانس دنیای واتسون آی‌بی‌ام اعلام شد.

آموزش هوش مصنوعی به برنامه‌نویسان


در راستای این همکاری واتسون آی‌بی‌ام به منظور توسعه برنامه‌های درسی یوداسیتی به این شرکت کمک خواهد کرد. شرکت چینی که در پس‌زمینه طراحی پلتفرم حمل‌و‌نقل همراه Didi Chuxing به فعالیت اشتغال دارد، اعلام کرده است، دانشجویانی که بتوانند دوره آموزشی nanodegree که از سوی آی‌بی‌ام ارائه می‌شود را با موفقیت پشت سر بگذارند، به استخدام این شرکت درخواهند آمد. آلکسا آمازون نیز به عنوان مشاور یوداسیتی به این شرکت در زمینه توسعه دوره‌های جدید nanodegree هوش مصنوعی خواهد کرد. سباستین ترون، بیان‌گذار یوداسیتی که پیش از این با گوگل در زمینه پروژه نوآورانه Google X و ماشین‌های خودران همکاری داشته، گفته است: « این دوره جدید آموزش هوش مصنوعی تنها به دانشجویانی ارائه خواهد شد که تسلط کاملی بر توسعه نرم‌افزار دارند.»

 
راب های مدیر ارشد فناوری واتسون آی‌بی‌ام در وبلاگ این شرکت در ارتباط با برنامه جدید nanodegree شرکت یوداسیتی گفت: «این برنامه از سوی شرکت یوداسیتی در حال توسعه است و در نظر دارد به دانشجویان یاد دهد چگونه می‌توانند برنامه‌ها یا زیرساخت‌هایی را ایجاد کنند که در زمینه انجام بازی‌ها، جستجوها، منطق و برنامه‌ریزی، بینایی ماشینی و پردازش زبان طبیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند» در این کنفرانس از راب های سوال شد، آیا دوره آموزشی nanodegree در کنار مفاهیم تخصصی، مباحث مربوط به ملاحظات اخلاقی را نیز شامل می‌شود؟ او در پاسخ گفت: «پاسخ منفی است. این روزها احساس ترس بیش از اندازه‌ای از بابت هوش مصنوعی رواج پیدا کرده است. قرار نیست، هوش مصنوعی دنیای ما را تحت سیطره خود گرفته یا دنیای ما را خراب کند. در عوض، این فناوری در نظر دارد ما را از انجام یکسری از فعالیت‌های تکراری و خسته کننده رها کند. تصور کنید در اداره‌ای وظیفه‌ای به شما محول شود و شما به‌طور روزانه مجبور باشید این وظیفه تکراری را انجام دهید، آیا در دراز مدت دچار افسردگی و یکنواختی در کار خود نمی‌شوید؟ هوش مصنوعی در بعضی موارد صدمرتبه کارآمدتر و دقیق‌تر از یک عامل انسانی قادر است این چنین کاری را انجام دهد. به طوری که باعث می‌شود شما زمان آزاد بیشتری به دست آورید. من بر این باور هستم که هوش مصنوعی به همان اندازه‌ای که موتور بخار به انسان‌ها کمک کند، به ذهن انسان‌ها کمک می‌کند.»

 
اولین دوره nanodegree شرکت یوداسیتی از اوایل سال 2017 میلادی کار خود را آغاز خواهد کرد. این دوره نزدیک به 13 هفته به طول خواهد انجامید. البته برنامه درسی همچنان در حال توسعه است. هر چند دوره nanodegree این شرکت از سوی عوامل انسانی آموزش داده می‌شود، اما تعامل یوداسیتی با واتسون به منظور کمک به معلمانی است که مباحث هوش مصنوعی را آموزش می‌دهند. یوداسیتی در رقابت با شرکت‌های دیگری همچون EdX، Coursera و دیگر پلتفرم‌هایی است که مباحث مربوط به فناوری را به افرادی که نیازمند ارتقا سطح مهارت‌های تخصصی خود هستند، آموزش می‌دهد. مهارت‌هایی که یک اقتصاد فن‌آور محور به آن‌ها نیاز دارد

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *