جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


هوش مصنوعی الکسا : اسپیکر هوشمندی با چهره ربات ترمیناتور

احتمالاً سری فیلم های «ترمیناتور» یا نابودگر را دیده اید؛ در این فیلم ها هوش مصنوعی «SkyNet» به انسان ها اعلان جنگ داده و رباتی تحت عنوان «T-800» (با بازی آرنول شوارتزنگر) نیز در طول فیلم به دنبال کشتن شخصیت اصلی داستان است.

حال یک شرکت انگلیسی به نام «AC Worldwide» پیدا شده که با الهام از فیلم های ترمیناتور، اسپیکر هوشمندی را به شکل سر ربات T-800 و با بهره گیری از دستیار هوشمند آمازون یعنی «الکسا» توسعه داده است.

دستگاه مورد بحث که ابعادی بزرگتر از اسپیکرهای هوشمند استاندارد دارد، به بلوتوث، وای فای و ورودی صدای AUX مجهز شده و بر اساس اظهارات سازنده، صدایی شفاف با بیس قدرتمند ارائه می کند، و در صورت اجرایی شدن پروژه با قیمتی بیش از 400 دلار به دست مشتریان خواهد رسید.

اسپیکر ترمیناتور با داشتن یک دوربین، نقش سیستم امنیتی خانه را نیز ایفا می کند

اسپیکر ترمیناتور علاوه بر قابلیت های اسپیکرهای هوشمند معمولی، یک دوربین نیز در چشم چپ خود دارد که کاربر می تواند از آن به عنوان دوربین امنیتی در منزل استفاده کند. لازم به ذکر است که AC Worldwide یک اپلیکیشن اختصاصی نیز برای سیستم عامل های اندروید و iOS توسعه داده که امکان پخش زنده تصاویر دوربین را برای مالک فراهم خواهد کرد. در ضمن خریداران به یک سال فضای ابری رایگان نیز برای ذخیره سازی ویدیوهای ضبط شده دسترسی خواهند داشت.

گفتنی است پروژه مورد بحث در حال حاضر از طریق «Kickstarter» تامین مالی می شود و افرادی که در سرمایه گذاری آن شرکت می کنند، اسپیکر خود را به قیمت 316 دلار دریافت خواهند کرد.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *