جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


عکس هوآوی دو لپ تاپ و یک تبلت جدید از سری میت بوک معرفی کرد

هوآوی در کنفرانس خبری امروز خود که در برلین برگزار شد از سه مدل میت بوک جدید به نام های میت بوک X، D و E رونمایی کرد که مدل های X و D لپ تاپ هایی به ترتیب 13 و 15 اینچی هستند و میت بوک E در اصل جایگزینی برای تبلت سال قبل این شرکت است که ورود آن به بازار پی سی های مبتنی بر ویندوز 10 را نوید داد.

هوآوی

اگر خاطرتان باشد، سال قبل که کمپانی چینی از اولین نسخه میت بوک رونمایی کرد، اعلام نمود که بازار محصولات هیبریدی رشد سریعی را تجربه می کند و از این جهت است که تصمیم گرفته به آن ورود پیدا کند اما لپ تاپ هایی که امروز از سوی این شرکت معرفی شدند را ابدا نمی توان محصولاتی هیبریدی در نظر گرفت.

مدل های اکس و دی گجت هایی اعلی و البته غیر تاچ هستند، هرچند که به جهاتی نوآوری های قابل توجهی را هم در خود دارند.

هوآوی اعلام کرده که میت بوک اکس نخستین لپ تاپ سیزده اینچی بدون فن در دنیاست که به پردازنده سری یو اینتل مجهز شده و به همین خاطر طراحی بسیار باریکی دارد.

این دیوایس تنها دو پورت USB-C دارد که میتوان از آنها برای شارژش هم استفاده کرد ضمن آنکه یک جک هدفون 3.5 میلیمتری هم روی بدنه شان به چشم می خورد. اما اگر تمایل دارید به همان پورت یو اس بی نوع A دسترسی داشته باشید، MateDock جدید می تواند نیاز شما را برطرف نماید.

این داک همراه با لپ تاپ در اختیار خریداران قرار می گیرد و البته تنها یک درگاه USB روی آن تعبیه شده (در نسخه سال پیش دو درگاه وجود داشت).
هوآوی اعلام کرده که میت بوک اکس اولین لپ تاپ 13 اینچی بهره مند از کیفیت صدای دالبی اتم است

اصلی ترین مشخصه میت بوک اکس را می توان سیستم صوتی دالبی اتم آن دانست. البته کیفیت صدا هیچگاه در زمره اولین اولیت های خریداران لپ تاپ نبوده، با این همه هوآوی آن را در صدر قرار داده است. شرکت سازنده اعلام کرده که میت بوک اکس اولین لپ تاپ 13 اینچی بهره مند از این کیفیت صداست.

این محصول همچنین به نمایشگری با نسبت تصویر 16 به 9 و رزلوشن 1440p مجهز شده که حاشیه آن از 4.4 میلی متر فراتر نمی رود و شرکت سازنده مدعی است که موفق به ساخت باریک ترین لپ تاپ 13 اینچی دنیا شده است.

البته باید اضافه کنیم که نمایشگر این لپ تاپ از نوع تاچ نیست و شاید این تنها ایرادی باشد که بتوان به آن گرفت. هشت گیگابایت رم برای این دستگاه در نظر گرفته شده که با حافظه های داخلی 128، 256 یا 512 گیگابایت عرضه خواهد شد.

صحبت از عرضه شد باید بگوییم نسخه رزگلدی که در بالا مشاهده می کنید صرفا قرار است در اختیار خریداران چینی قرار بگیرد و در سایر بازارهای جهانی نیز صرفا مدل طلایی رنگ و خاکستری ارائه می شود.

اما در مورد میت بوک D باید بگوییم که همان نسخه 15.6 اینچی از میت بوک اکس است منتها با پاره ای تفاوت ها. برای نمونه هیچگونه پورت USB-C روی آن وجود ندارد و به 16 گیگابایت رم مجهز شده، ضمن آنکه علاقمندان می توانند در صورت تمایل آن را همراه با پردازنده گرافیکی GeForce GTX 940MX خریداری نمایند. البته باید اشاره کنیم که این دستگاه درست مانند نسخه استانداردش به یک بدنه آلومینیومی یکدست مجهز شده و همان کیفیت صدای دالبی اتم را برایتان به ارمغان می آورد.

در پایان نیز به میت بوک E می رسیم که نسخه به روز رسانی شده از تبلت سال قبل هوآوس است. این محصول قطری برابر با 6.9 میلیمتر دارد و به جای پردازنده های کور ام این بار به چیپ های کیبی لیک اینتل مجهز شده است که پیشرفته ترین آن کور آی از سری Y است.

اگر خاطرتان باشد اصلی ترین ضعف در نسخه سال قبل این محصول کیبورد آن و به طور مشخص تفکیک نامناسب دکمه های آن از هم بود که خوشبختانه در این نسخه مشکل برطرف شده است. اما خبر بد برای دارندگان نسل قبلی این محصول آنکه میت بوک ای برای اتصال به لوازم جانی از سه پین استفاده می کند و در نتیجه با اکسسوری سال قبل سازگاری ندارد.

به روز رسانی دیگر برای این محصول آنکه کیبورد آن بر خلاف نسخه قبلی که صرفا در دو زاویه قابل استفاده بود حالا به یک پایه مجهز شده و می توان آن را در شرایط متنوعی به خدمت گرفت.

نمایشگر این تبلت همچنان دوازده اینچی است و رزلوشن آن به 1440p ارتقاع یافته. درست مانند نسخه سال قبل همچنین یک پورت USB-C و همچنین جک هدفون در بدنه این دستگاه به چشم می خورد که البته با استفاده از میت داک می توان پورت مذکور را به نوع A آن تبدیل کرد.

تاکنون هوآوی اطلاعاتی را در خصوص قیمت و زمان عرضه این محصولات به بازار منتشر نکرده است.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *