جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


همکاری LG و اینتل برای تجهیز خودروها

در کنگره جهانی موبایل که در شهر بارسلون برگزار می‌شود، شرکت‌های اینتل و ال‌جی الکترونیکس (LG) اعلام کردند که آن‌ها برای اشاعه فناوری تلماتیک برپایه 5G، نسل بعدی فناوری بیسیم برای ماشین‌ها، همکاری‌هایی را آغاز کرده‌اند.

همکاری LG و اینتل برای تجهیز خودروها

تحقیقات، تجربیات و پیشگامی دو شرکت ال جی و اینتل برای اولین بار منجر به ایجاد بازاری با سیستم‌های آماده به کار 5G خواهد شد. ال جی اولین شرکتی است که در محصولات تلماتیک از فناوری بر پایه ارتباط LTE به جای شبکه‌های 2G و 3G استفاده می‌کند.

تلماتیک 5G داده‌ها را 33 برابر سریع‌تر از 4G LTE رد و بدل می‌کند و همچنین تاخیر آن یک دهم سرعت‌های کنونی است. همچنین، نرم‌افزار می‌تواند با سرعت بالا از طریق شبکه (OTA (Over The Air به‌روزرسانی شود. با این روش ویدیوها و سایر محتواهای چندرسانه‌ای از طریق سیستم‌های اینفوتینمنت ماشین سریع‌تر به‌روزرسانی می‌شوند.

با تجهیز به فناوری V2V (اتصال ماشین به همه چیز)، سیستم 5G به طرز قابل توجهی، حتی زمانی که ماشین با سرعت بالا در حال حرکت است، تأخیر زمانی را کاهش می‌دهد. ارتباط ماشین به ماشین، ماشین به سازمان یا ماشین به عابر پیاده با استفاده از 5G می‌تواند از خطر سوانح رانندگی بکاهد و تجربه رانندگی ایمن‌تری را رقم بزند.

با در کنار هم قراردادن توانایی‌های بخش فناوری ارتباطات موبایل و بینش بخش قطعات خودرو، شرکت ال‌جی گام مهمی در پیشگامی عرصه تلماتیک در صنعت خودروهای هوشمند برداشته است. شرکت ال‌جی تأمین‌کننده تخصصی ماشین‌های تلماتیک برای ‌GM سیستم تلماتیک 4G LTE OnStar است که بر طبق گزارش Strategy Analytics توانست با سهم بازار 30.1 درصد در سال 2013، 30.3 درصد در سال 2014 و 29.9 درصد در سال 2015 در بالاترین موقعیت تلماتیک خودرو قرار بگیرد.

منبع ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *