جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


هر ۱۸ ثانیه یک بدافزار جدید

بر اساس گزارش جدید منتشر شده از سوی شرکت G DATA، در سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ چیزی در حدود نیم میلیون بدافزار جدید با هدف آسیب زدن به سیستم‌عامل اندروید کشف شده است.

 هر ۱۸ ثانیه یک بدافزار جدید

 این آمار بدان معناست که در هر ۱۸ ثانیه یک بدافزار جدید و روزانه پنج هزار بدافزار جدید برای این سیستم عامل کشف می‌شود. با توجه به دسترسی آسان‌تر به برنامه‌های اندروید در مقایسه با سیستم‌عاملی مانند iOS به نظر می‌رسد این سیستم‌عامل بیش از پیش نفوذگران را به خود علاقمند کرده است.

در گزارش جدیدی که منتشر شده اینگونه عنوان شده که در حدود ۹۷ درصد از بدافزارهای تلفن همراه با برنامه‌ریزی به‌منظور هدف قراردادن سیستم‌عامل اندروید تولید می‌شوند. این در حالی است که نتایج سه ماهه اول سال ۲۰۱۵ در حدود ۶.۴ درصد بالاتر از نتایج بدست آماده در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۴ و ۲۱ درصد فراتر از سه‌ماهه اول سال گذشته میلادی است.

 علاوه بر مشکلات امنیتی مربوط به برنامه‌های اندرویدی، افزایش میزان استفاده کاربران از بانک‌داری آنلاین و البته خرید آنلاین نیز توجه نفوذگران را به خود جلب کرده است. مطمئنا با توجه به محبوبیت سیستم‌عامل اندروید در سراسر جهان، روز به روز شاهد افزایش آمار بدافزارهای تولیدشده برای این سیستم‌عامل خواهیم بود. با این اوصاف باید منتظر ماند و دید گوگل چه تصمیمی در خصوص ارتقای سطح امنیتی سیستم‌عامل خود در نسخه‌های جدید اتخاذ خواهد کرد.

منبع: پارس نیوز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *