جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


هارددیسک‌ اکسترنال جدید LaCie

استفاده از درگاه USB-C پیش از آن که در این صنعت به عنوان یک استاندارد شناخته شده جایی برای خود پیدا کند، در خیلی از کامپیوترها مورد استفاده قرار گرفت و ما به طور مداوم شاهد تجهیزات جانبی هستیم که با این پورت جدید ارائه می‎شوند. از جمله آنها می‎توان به جدیدترین هارددیسک درایوهای اکسترنال لِسی Rugged Thunderbolt USB-C و d2 Thunderbolt 3 اشاره کرد.

هارددیسک‌ اکسترنال جدید LaCie
Rugged Thunderbolt USB-C یک دستگاه زمخت پلاستیکی نارنجی شبیه به مدل‎های قبلی است که شامل یک کابل یکپارچه تاندربولت 2 است که اطراف قاب دستگاه پیچیده شده است. اما به جای پورت USB 3.0 Micro B که سالها است توسط هارددیسک‌های اکسترنال سنتی مورد استفاده قرار می‎گرفته، Rugged Thunderbolt USB-C همان گونه که از نام آن پیدا است از یک پورت USB-C Thunderbolt 3 استفاده می‎کند.

این Rugged Thunderbolt USB-C جدید همانند مدل‎های قبلی خود سازگار با محیط زیست است و در دو نسخه درایو حالت جامد 500 گیگابایت و یک ترابایت و همچنین هارددیسک‎های 2، 4 و 5 ترابایتی ارائه خواهد شد. قیمت این دستگاه از 249.99 دلار آغاز می‎شود اما قیمت‌های ویژه آن برای ظرفیت‌های مختلف هنوز اعلام نشده است.

 
هارددیسک‌ اکسترنال جدید LaCie2در همین حال، در بخش کامپیوترهای دسکتاپ ما شاهد نسخه به‎روزرسانی LaCie d2 Thunderbolt 3 نیز هستیم که شباهت زیادی به نسخه قبلی مبتنی بر تاندربولت 2 دارد، اما پورت USB 3.0 Micro B را با یک پورت Thunderbolt 3 USB-C جایگزین کرده است.

علاوه بر این، دو پورت اضافی Thunderbolt 2 که d2 قدیمی‎تر ارائه می‎کرد نیز با پورت‎های USB-C جایگزین شده‎اند. این به d2 اجازه می‎دهد به صورت زنجیره‎ای از دیگر هارددرایوها استفاده کند، به نمایشگرهای خارجی متصل شود و حتی کامپیوتر متصل شده را شارژ کند و به عنوان یک داک لپتاپ و همینطور یک هارددیسک اکسترنال عمل کند. d2 Thunderbolt 3 در ظرفیت‎های 6، 8 و 10 ترابایتی عرضه خواهد شد و شروع قیمت آن از 429.99 دلار برای مدل 6 ترابایتی خواهد بود. هر دو درایو USB-C جدید LaCie از نیمه اول 2017 در دسترس خواهند بود.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *