جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نیویورک تا دبی 22 دقیقه

چند ماه پیش چارلز بومباردیر، مهندس و طراح کانادایی طرح اولیه جت مافوق صوتی به نام Skreemr را ارائه داد که پرواز در آن از طریق یک سیستم الکتریکی شارژ شده در قالب فرایندهای مغناطیسی انجام می‌گرفت. این هواپیما قرار بود از اکسیژن مایع و هیدروژن به عنوان سوخت مورد نیاز برای رسیدن به سرعت 10600 کیلومتر بر ساعتی در ارتفاع چهل هزار پایی استفاده کند اما مشکلاتی مانند گرم شدن بیش از حد هواپیما و صدای زیاد تولیدشده حاصل از حرکت چنین هواپیمایی، عملا رسیدن این محصول به خط تولید را منتفی کرد. این در حالی است که بومباردیر با ارائه طرحی جدید، حالا اکثر مشکلات یادشده را مرتفع کرده است.

نیویورک تا دبی 22 دقیقه

در طرح جدیدی که Antipode نام گرفته، یک جت شخصی لوکس با قابلیت رسیدن به سرعتی دو برابر Skreemr و 12 برابر سرعت کنکورد طراحی شده است. این هواپیما قادر خواهد بود 10 مسافر را در کمتر از یک‌ساعت به فاصله 20 هزار کیلومتری انتقال دهد. به این صورت، فاصله نیویورک تا لندن در 11 دقیقه، نیویورک تا دوبی در 22 دقیقه  و نیویورک تا سیدنی در 32 دقیقه طی خواهد شد.

مشخصه ویژه این هواپیما، امکان پرواز آن از هر سطحی است که به واسطه تقویت‌کننده‌های راکتی متصل شده به بال‌های آن ممکن شده است. با رسیدن به ارتفاع 40 هزار پایی، این راکت‌ها از هواپیما جدا شده و به مقر اصلی خود باز خواهندگشت. در این ارتفاع، Antipode می‌تواند هوا را از میان دماغه و بال‌ها عبور دهد تا دمای هواپیما کاهش یابد. این در حالی است که با توجه به پیش‌بینی کانال‌های عبور هوا، امکان کاهش موج لرزش و صدایی که ناشی از شکستن دیوار صوتی است وجود خواهد داشت.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *