جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تکنولوژی که نیاز گجت ها به شارژ را کم می کند

بدنبال رونمایی از اپل واچ، این تصور در ذهن بسیاری شکل گرفت که باتری دستگاه پس از هر بار شارژ تنها یک روز دوام خواهد آورد، البته با توجه به این مساله که کاربر در زمان خوابیدن خود نیازی به استفاده از ساعت ندارد، این موضوع اهمیت چندانی پیدا نمی کند.

حقیقت اینجاست که باتری ها همچنان بزرگ ترین مانع پیش روی ما و دست یابی به تجربه ای ایده آل از کار با گجت ها هستند. تک تک دستگاه های پرتابل الکترونیکی مورد استفاده ما از تلفن های هوشمند گرفته تا تبلت ها، لپ تاپ ها و دوربین ها باید شارژ شوند.

اما شاید این مانع به زودی از میان برداشته شود چراکه شرکتی به نام StretchSense که دفتر اصلی آن در نیوزیلند قرار دارد  اعلام کرد که مشغول کار روی نوعی تکنولوژی حسگر است که می تواند نیاز گجت ها به شارژ را برای همیشه کم کند.

 

niaze gadgetha be ch

 

Ben O’Brien مدیر عامل این کمپانی در کنفرانس تکنولوژی های پوشیدنی ۲۰۱۵ به ارائه توضیحاتی در مورد حسگرهای تولید کننده انرژی این شرکت پرداخت. به گفته وی، این حسگرها قادرند با خم شدن انرژی تولید کرده، آن را در خود ذخیره کنند و سپس به دستگاه هایی که در آنها کار گذاشته شده اند، انتقال دهند.

StretchSense اعلام کرده که تکنولوژی جدید آن مجوز های لازم را دریافت کرده و فاز تست دانشگاهی را هم پشت سر گذاشته و شرکت نیز هم اکنون با بیش از ۱۰۰ کمپانی همکاری دارد تا موارد مصرف تازه ای را برای این حسگرها بیابد.

O’Brien در این رابطه گفت: هدف ما از روز نخست این بود که تکنولوژی جدیدی را برای رسیدن به یک هدف ساده ارائه دهیم: جمع آوری انرژی ار حرکات انسان.

وی در ادامه گفت: ما در جریان همکاری مان با دانشگاه Auckland موفق به ارائه یک راهکار کوچک و مقرون به صرفه شده ایم که می تواند این مهم را محقق نموده و در آینده نه چندان دور شاهد کاربرد آن در حوزه تجاری خواهیم بود.

یکی از کاربردهای آشکار این تکنولوژی، قرار دادن حسگرهای مذکور در داخل دستگاه های پوشیدنی نظیر دنبال کننده های حرکتی و دستبندهای تناسب اندام است. در این سناریو، حسگرها همزمان با حرکت طبیعی کاربر در جریان انجام فعالیت های روزانه و تمرینات بدنی خم می شوند و انرژی ایجاد شده توسط این حسگرها سپس توسط دستگاه مورد استفاده قرار می گیرد.

از دیگر کابردهای بالقوه این فناوری می توان به حسگرهای مانیتورینگ محیط زیست و پایش سلامت افراد مسن اشاره نمود. گفتنی است که شرکت ارائه کننده این تکنولوژی هنوز اطلاعات دقیقی را در مورد زمان استفاده از آن اعلام نکرده است.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *