جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نوشیدن قهوه در جنگلی مجازی

بیانیه های شرکت مجیک لیپ معمولا از ابهامات بالایی برخوردار هستند. دو ماه پیش این شرکت وعده داد که جهان پیرامون ما را به شکل جذابی تغییر خواهد داد و نباید در انتظار حضور یک محصول واحد از این شرکت بمانیم.

نوشیدن قهوه در جنگلی مجازی

حال اطلاعات مربوط به پنتنی فاش شده اند که مجیک لیپ آن را اخیرا به ثبت رسانده است. در پتنت مورد بحث، از دستگاهی که وظیفه پردازش کامپیوتری را بر عهده می گیرد سخنی به میان نیامده اما گفته شده که محیط پیرامون که به واقعیت افزوده مجهز می شود، توسط چندین شخص قادر به شکل گرفتن است.

در واقع بخش اعظم پتنت جدید مجیک لیپ، به همین ویژگی بستگی دارد که چندین نفر با هم می توانند یک محیط واقعیت مجازی/افزوده را طراحی کنند. در نگاه اول می توان گفت که این ویژگی برای گیمرها بسیار جذاب خواهد بود اما با نگاهی عمیق تر، می توان به نحوه استفاده سازمان ها از آن نیز پی برد.

نوشیدن قهوه در جنگلی مجازی2

اینطور که به نظر می رسد، مجیک لیپ زمان زیادی را به تمرکز بر روی تاثیر واقعیت افزوده بر مکان های عمومی صرف کرده است. برای مثال یکی از ایده های این استارتاپ، اجسام مجازی هستند که به شکل های متفاوت در برابر استفاده کنندگان از این تکنولوژی ظاهر می شوند. اطلاعات مندرج در این پتنت کمی عجیب و غریب هستند و صرفا کافیست به تصویر فوق بنگرید.

در پتنت گفته شده که اگر کاربر یک کودک باشد، کاربر دیگر می تواند او را به شکل یک حیوان خانگی ببیند، اما اگر یک شخص بزرگسال باشد، شاید به عنوان یک ربات غول پیکر برای دیگران نمایش داده شود.

در خصوص زنبور خندان گوشه تصویر هم توضیح داده شده و بیان گشته که آن، ادغامی از واقعیت مجازی و افزوده است. این زنبور نشانه فردی است که از هدست واقعیت مجازی بهره می گیرد تا از محیط پیرامون خود خارج شده و مکان دیگری را تجربه کند. همانطور که گفتیم، ایده های این شرکت تا حد زیادی مبهم و عجیب هستند.

واقعیت افزوده می تواند در دنیای اطراف ما استفاده های فراوانی داشته باشد. برای مثال تصور کنید که به یک کافی شاپ می روید؛ با استفاده از این تکنولوژی می توانید در مورد محتویات هر نوشیدنی، اطلاعات بیشتری به دست آورید. شاید هم در همان مکان بخواهید یک کنسرت هولوگرافیک را تماشا کنید. در پتنت آورده شده که “شاید بخواهید تمام کافی شاپ را به یک جنگل تبدیل کنید، با یا بدون افکت های صدا، تا زمانی که نوشیدنی شما به پایان برسد.”

منبع:Re/Code

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *