جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نمایشگاه اینوتکس 2016

نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس 2016) با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور برگزار شد.

نمایشگاه اینوتکس 2016

 سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در نخستین نشست شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه بین‌المللی فناوری و نوآوری (اینوتکس 2016) با تاکید بر حمایت همه‌جانبه معاونت علمی و فناوری از این نمایشگاه، مشارکت بیش‌از پیش دستگاه‌های ذیربط بویژه خانواده فناوری کشور برای تحقق هرچه بهتر اهداف این نمایشگاه را خواستار شد.

مهندس حمیدرضا امیری‌نیا، رئیس اینوتکس 2016 نیز در این نشست ضمن تشریح اهداف و رویکردهای این نمایشگاه، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، برای دوره آینده اینوتکس، ‌بخش‌های تخصصی فناوری پیش‌بینی شده که اینوتکس رسانه از جمله این بخش‌ها خواهد بود.

 

بر اساس این گزارش، توجه به همکاری‌ با کشورهای اسلامی، برنامه‌ریزی جهت برگزاری نشست‌های تخصصی در حاشیه نمایشگاه، لزوم شناسایی نیازهای فناوری کشور و تامین آن‌ها از طریق نمایشگاه، جلوگیری از موازی‌کاری، جلب همکاری سفارتخانه‌ها و نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور جهت شناسایی و جذب شرکت‌های توانمند و اطلاع‌رسانی گسترده و هدفمند به ذی‌نفعان داخلی، از جمله نکات مورد اشاره اعضای شورای سیاست‌گذاری اینوتکس در این نشست بود.

 

تا کنون چهار دوره از نمایشگاه اینوتکس به همت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده است و (اینوتکس2016) پنجمین دوره از این نمایشگاه است.

 

در این نمایشگاه آخرین فناوری‌ها در حوزه‌های نانوفناوری، زیست فناوری، ICT، الکترونیک و ارتباطات، مکانیک و مکاترونیک، اپتیک، هوا فضا، انرژی‌های نو و تجدیدپذیر، نفت، گاز و پتروشیمی، فناوری پزشکی و مهندسی پزشکی، اتوماسیون صنعتی و سیستم‌های هوشمند، جو زمین، تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، صنایع و تاسیسات زیربنایی و مواد جدید، عرضه می‌شود.

 

بر اساس این گزارش، رئیس پارک فناوری پردیس و مسئولین نمایشگاه، نمایندگان دستگاه‌های مرتبط از جمله سازمان صدا و سیما،‌ وزارت امور خارجه، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری،‌ ستاد توسعه فناوری نانو و مرکز همکاری‌های فناوری و نوآوری نیز در این نشست حضور داشتند.

منبع ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *