جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نسخه واقعیت مجازی گوگل Earth

گوگل Earth، برنامه ‌ای است برای دریافت و مشاهده اطلاعات جغرافیایی جهان به صورت سه بعدی. نقشه‌ های این برنامه با کنار هم قرار دادن تصاویر انتخاب ‌شده از تصاویر ماهواره ‌ای و عکس ‌برداری هوایی و سامانه اطلاعات مکانی 3 بعدی جهان به‌ دست می‌آید.

نسخه واقعیت مجازی گوگل Earth

به کمک گوگل Earth می ‌توان به صورت مجازی به همه جای زمین پرواز کرد و تصاویر ماهواره‌ای، نقشه‌ ها، پستی ‌و‌ بلندی ‌ها، و ساختمان ‌های سه ‌بعدی، کهکشان ‌های خارج از جو زمین و ژرفای اقیانوس‌ها را مشاهده کرد. از دیگر امکانات این برنامه، می توان به جستجوی هتل‌ ها، رستوران‌ ها و دیگر اماکن اشاره کرد. اما به تازگی می توان تمامی این کارها را در دنیای واقعیت مجازی و با استفاده از گوگل Earth VR تجربه کرد.

می توان گفت که گوگل از مدت ها پیش بر روی فناوری واقعیت مجازی کار کرده است، از عینک واقعیت مجازی آن گرفته تا هدست های Daydream و حالا عرضه گوگل Earth VR.

 

اکنون کاربران می توانند برای اولین بار، راه رفتن در خیابان های واقعی را تجربه کنند، به هر نقطه از جهان که دوست دارند سفر کنند و تجربه ای بسیار جالب و متفاوت به دست آورند.

 

نسخه واقعیت مجازی گوگل Earth، تمامی مناطق کره زمین را پوشش می دهد. پس اگر نمی دانید اول به کجا سر بزنید، بهتر است از تور راهنمای گردش که خود گوگل آن را تهیه کرده استفاده کنید و مناطقی همچون رودخانه آمازون، مرکز شهر منهتن، گراند کانیون و خرابه های رم را تجربه کنید. البته هنوز گوگل Sky از واقعیت مجازی پشتیبانی نمی کند، اما باز هم شما می توانید به گوشه هایی از فضا پرواز کنید.

 

عرضه اولیه گوگل Earth VR رایگان است و شما می توانید از طریق این سایت به آن دسترسی پیدا کنید. بنابراین فعلاً کاربران هدست اچ تی سی وایو می توانند از آن استفاده کنند. اما قرار است تا سال آینده میلادی این برنامه برای پلتفرم های VR دیگری چون Daydream گوگل هم عرضه شود.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *