جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


هدست واقعیت مجازی مقوایی گوگل با پشتیبانی از iOS

گوگل در کنفرانس I/O سال گذشته بود که برای اولین بار از هدست واقعیت مجازی مقوایی کاردبورد ( Cardboard ) رونمایی کرد.به همراه این هدست اپلیکیشن مربوط به آن هم منتشر گردید که فقط نسخه اندرویدی آن ساخته شده بود.حالا در کنفرانس I/O امسال گوگل نسخه جدید این Cardboard را با ایجاد تغییراتی در آن و همچنین پشتیبانی از سیستم عامل iOS معرفی کرده است.

 

headset jadide google

 

طراحی نسخه جدید با اندازه گوشی های جدیدتر تا سقف ۶ اینچ سازگار است و دیگر خبری از کنترل مغناطیسی در آن نیست. به جای این کنترل دکمه ای روی Cardboard کار گذاشته شده است که آن را قابل استفاده با هر گوشی هوشمندی می کند. مراحل فعال سازی این وسیله و هماهنگ سازی آن با گوشی نیز کوتاه تر از قبل شده است.

نکته حائز اهمیت دیگر عرضه اپلیکیشن واقعیت مجازی Cardboard برای سیستم عامل آی او اس است. این اپلیکیشن جدید به کاربران آیفون امکان کاوش در معابر شهری و تماشای اشیا سه بعدی را خواهد داد. تا به امروز تنها نسخه سازگار با اندروید این اپلیکیشن موجود بود که به تنهایی بیش از یک میلیون بار دانلود شده است. SDK یا کیت توسعه قرار داده شده در اختیار کاربران از سیستم عامل آی او اس نیز پیشتیانی می کند و توسعه دهندگان می توانند اپلیکیشن های سازگار با Cardboard خود را برای آیفون نیز تولید کنند.

منبع : theverge

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *