جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نزول جایگاه وبسایت های پاپ آپ دار در گوگل

گوگل در جهت بهبود ارائه تجربه گشت و گذار در نت قدم بر می‌دارد و در این رابطه در پستی در بلاگ خود اعلام کرده اگر سایت‌ها از تبلیغات پاپ آپمزاحم استفاده کنند جایگاه آن‌ها در نتایج جستجوی موبایل نزول پیدا می‌کند.

نزول جایگاه وبسایت های پاپ آپ دار در گوگل

به گفته گوگل، سایت‌هایی که از تبلیغات پاپ آپ استفاده می‌کنند در مقایسه با سایت‌هایی که بلافاصله مطلب را در اختیار کاربر می‌گذارند، تجربهضعیف‌تری از گشت و گذار در نت ارائه می‌کنند. در این رابطه بر روی بلاگ نوشته شده:«این معضل بر روی گوشی‌های هوشمند بیشتر به چشم می‌آیدچراکه صفحه نمایش این دستگاه‌ها کوچک‌تر است. بنابراین برای بهبود وضعیت جستجو در تلفن‌های همراه، از تاریخ 10 ژانویه 2017، صفحاتی که مطالب را به سادگی در اختیار کاربر قرار ندهند درجایگاه بالایی در رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل قرار نمی‌گیرند.»

گوگل پاپ آپ «مزاحم» را اینگونه تعریف کرده‌است:

نزول جایگاه وبسایت های پاپ آپ دار در گوگل2

اگر نمایش پاپ آپ در زمان ورود مستقیم کاربر از صفحه نتایج یا در حال جستجو در صفحات داخلی سایت، مطالب اصلی را بپوشاند.
باز شدن یک صفحه جداگانه که کاربر مجبور باشد قبل از دسترسی به مطالب اصلی آن را ببندد.
استفاده از یک لایه در بالای مطالب که مطالب اصلی زیر آن قرار گیرند.
با این حال، علیرغم این توضیحات تمام مدل‌های استفاده از پاپ آپ منجر به این نزول نخواهند شد و گوگل معتقد است برخی از پاپ آپ ها برای عملکردوبسایت ضروری‌اند:

5

صفحاتی که ظاهر می‌شوند تا کاربر را از الزامات قانونی نظیر استفاده از کوکی‌ها و محدودیت‌های استفاده آگاه کنند یا اینکه برای تأیید سن کاربر مورد استفاده قرار می‌گیرند.
نمایان شدن صفحه ورود برای مطالبی که به صورت عمومی قابل مشاهده نیستند، برای مثال شامل محتوای خصوصی نظیر ایمیل‌ها یا محتوایهزینه‌ای می‌باشند.
بنرهایی که میزان مناسبی از صفحه نمایش را استفاده می‌کنند و به راحتی قابل بسته شدن هستند.
در پایان گوگل به سایت‌ها توصیه کرده درباره این سیاست جدید زیاد نگران نباشند، چراکه این تنها یکی از الگوریتم‌های نمایش صفحات مناسب به کاربران موبایل است و اگر سایتی محتوای قوی و مرتبط به جستجوی کاربر داشته باشد علیرغم استفاده از پاپ آپ های مزاحم همچنان می‌تواند دررده‌های بالای نتایج قرار بگیرد.

پیش از این در ماه مارچ بود که گوگل الگوریتم نتایج موبایل را اصلاح کرد و جایگاه بهتری به سایت های Mobile-Friendly در نتایج اختصاص داد.
منبعneowin

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *