جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نرم افزاری برای کوک کردن ساز ایرانی

یک مبتکر جوان ایرانی موفق به طراحی و تولید نرم افزاری شد که با نصب آن بر روی سیستم عامل اندروید موبایلتان می توانید سازهای ایرانی را به راحتی کوک کنید.

نرم افزاری برای کوک کردن ساز ایرانی

وریا احمدوند که فارغ التحصیل مهندسی کامپیوتر دانشگاه اصفهان است روز چهارشنبه درباره ویژگی های نرم افزار ‘کوک یار’ به خبرنگار علمی ایرنا گفت: در موسیقی ایرانی، فواصلی مانند ربع پرده وجود دارد که در موسیقی دیگر کشورها به چشم نمی خورد به همین دلیل نمی توان از نرم افزارهای مشابه خارجی برای کوک کردن سازهای ایرانی استفاده کرد.

این مبتکر جوان افزود: از همین رو نرم افزاری را طراحی و تولید کردیم که خواص موسیقی ایرانی را پشتیبانی می کند و بر روی سیستم عامل اندروید تلفن همراه قرار می گیرد تا نوازنده ایرانی بتواند ساز خود را به راحتی کوک کند.

به گفته وی این نرم افزار توسط استادان بزرگ موسیقی ایران همچون اردوان کامکار و کیوان ساکت، تست و تایید شده است.

احمدوند خاطرنشان کرد: آموزش های ارائه شده در این نرم افزار به گونه ای است که همه افراد مبتدی و حرفه ای می توانند از آن استفاده کنند و حتی افرادی که یک هفته است موسیقی را می آموزند می توانند با استفاده از آن، ساز خود را به راحتی کوک کنند.

وی یادآور شد: کوک یار برای کوک کردن سازهای ایرانی همچون تار، سه تار، سنتور، کمانچه و حتی سازهای ویولن و گیتار مورد استفاده قرار گیرد.

احمدوند قیمت پایین و استفاده آسان را از مزایای کوک یار ذکر کرد و گفت: الان برای کوک کردن سازهای ایرانی از وسیله ای به نام ‘تیونر’ استفاده می شود که یک کالای وارداتی با قیمت بین 35 تا 40 هزار تومان است اما قیمت کوک یار بین دو هزار تا سه هزار و ششصد تومان است.

وی اظهار داشت: در مرحله اول، سه هزار نسخه از کوک یار به فروش رسیده و امتیاز 4.6 را از 5 به دست آورده است که سطح بالایی از رضایتمندی کاربران را نشان می دهد.

کوک یار در رقابت های ایرانی موبی کد 2014+ که روز گذشته به پایان رسید موفق به کسب رتبه اول در بخش نرم افزارهای کاربردی شد.

منبع:ایرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *