جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نرم‌افزارهای چت و شیوع نزدیک بینی

میرزاجانی دانشیار گروه اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی تهران درخصوص تاثیر استفاده از شبکه‌های اجتماعی و نرم‌افزارهای چت در بینایی افراد گفت: نزدیک‌بینی در کشور به علت استفاده زیاد از نرم‌افزارهای چت که بر روی ماهیچه‌های داخلی و خارجی چشم تاثیر می‌گذارد، زیاد شده است. نور و فاصله مناسب و همچنین رعایت ساعات استفاده از چشم در فاصله نزدیک، روی سلامت آن موثر است.

فاصله مناسب برای مطالعه کتاب به اندازه فاصله بازو و میز بدون خم شدن است. فاصله مناسب تا مانیتور نیز 40 تا 70 سانتی‌متر است.

نرم‌افزارهای چت و شیوع نزدیک بینی

وی ادامه داد: استفاده از چشم در فاصله نزدیک باید به صورت منقطع باشد. طبق قانون 20-2-20 بعد از هر 20 دقیقه مطالعه یا کار در فاصله نزدیک باید دو دقیقه به چشم استراحت دهیم. بعد از هر دو ساعت مطالعه نیز کار نزدیک تعطیل شود، بین مطالعه نیز باید به فواصل دور نگاه کنیم که عضلات چشم به حالت استراحت در آید.
به گزارش ایسنا میرزاجانی ادامه داد: فعالیت در فاصله نزدیک و نگاه کردن به صفحه‌های کوچک در همه جوامع زیاد شده است. این مساله باعث وارد شدن فشار زیادی به چشم می‌شود و موجب نزدیک بین شدن کسانی که استعداد اولیه آن را دارند، می‌شود.
رییس جامعه اپتومتری ایران ادامه داد: طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی اپتومتریست‌ها جزو مراقبان اولیه بینایی هستند و قرار است تا سال 2020 از نابینایی‌های قابل پیشگیری در سراسر جهان پیشگیری شود. همه کشورها از جمله ایران این طرح را پذیرفته‌اند، اما هنوز متولی خاصی در این زمینه وجود ندارد.

منبع:آی تی آنالیز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *