جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نخستین معتاد به عینک گوگل

دانشمندان مردی را درمان کرده‌اند که گفته می‌شود نخستین بیمار مبتلا به اختلال اعتیاد اینترنت در اثر مصرف بیش از حد عینک گوگل است.

به گزارش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، این شخص از فناوری عینک گوگل به مدت 18 ساعت در روز استفاده می‌کرد و آن را فقط هنگام شستشو و خواب از چشمش برمی‌داشت. وی بدون استفاده از این ابزار، زودرنج شده و مجادله می‌کرد.

به گفته دکتر «اندرو دوان»، رئیس «مرکز تحقیق و اعتیاد و خودباوری» در «برنامه بازیابی و سوءمصرف مواد» (Sarp) نیروی دریایی آمریکا، معتقد است مردم به وضوح از مشکلات مرتبط با اعتیاد به اینترنت رنج می‌برند و باید در این باره تحقیق و درما‌ن‌های لازم صورت گیرد.

این بیمار 31 ساله که کارمند نیروی دریایی امریکاست، در ابتدا جهت درمان اعتیاد به الکل به برنامه Sarp معرفی شد. پزشکان حین درمان وی متوجه شدند این شخص به طور مکرر با انگشت اشاره بر روی شقیقه سمت راستش می‌زند. بیمار مدعی شد که این حرکت تقلیدی ناخودآگاه از حرکتی است که به طور مکرر برای روشن‌کردن نمایشگر موجود بر روی سر متعلق به عینک گوگل انجام می‌داد. این بیمار ابراز داشت که ترک اعتیاد به عینک گوگل بیش از ترک اعتیاد به الکل برایش مهم است.

زمانی که وی به پزشکان معرفی شد، از حرکت‌های ناخودآگاه، مشکلات حافظه، افسردگی و خیالبافی رنج می‌برد به طوری که حتی در صورت عدم‌استفاده از عینک گوگل، تصور می‌کرد که این فناوری را به چشم دارد.

پزشکان بر سر این موضوع اختلاف دارند که آیا استفاده اعتیادآور از فناوری در نوع خود اختلال است یا این که صرفا نشانه‌ای از مشکلات دیگر است. تحقیقات نشان می‌دهد موارد ثبت‌شده اعتیاد به اینترنت در حال افزایش است اما پیش از این که پزشکان بتوانند این اعتیاد را به درستی تشخیص دهند و بیمارانی را که از آن رنج می‌برند درمان کنند، به تحقیقات بیشتری نیاز دارند.

 

گفته می‌شود حال بیمار معتاد به عینک گوگل خوب است و پس از سپری 35 روز احساس زودرنجی کمتری دارد، حرکات اجباری و ناخودآگاه کمتری از خود بروز می‌دهد و حافظه کوتاه‌مدتش نیز ارتقا یافته است.

 

شرکت گوگل درباره این موضوع سکوت کرده است.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *