جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نخستین اسمارت‌فون واقعیت افزوده جهان

پروژه تانگو گوگل (Project Tango) مدت‌ها است که توجه علاقمندان به تکنولوژی‌های روز و برتر را به سمت خود جلب کرده است. اولین گوشی هوشمندی که مطابق با معیارهای این پروژه در دست طراحی بود، فبلت Phab2 Pro لنوو نام داشت. این فبلت در نهم ماه ژوئن سال 2016 رسما معرفی شد، اما عرضه آن به آینده موکول شده بود. حال عرضه فبلت Phab2 Pro لنوو به طور رسمی آغاز شده است. بنابراین سرانجام لمس و درک پروژه تانگو گوگل به واسطه این محصول برای کاربران امکانپذیر شد.

نخستین اسمارت‌فون واقعیت افزوده جهان


پروژه تانگو گوگل پروژه‌ای است که از دید بسیاری از کارشناسان می‌تواند دریچه‌ای رو به آینده روشن‌تر باشد. پروژه تانگو گوگل این پتانسیل دارد تا مرز بین واقعیت و دنیای مجازی را از بین ببرد. گوگل مدت‌ها است که روی این پروژه فعالیت می‌کند و جزئیات مربوط به آن تقریبا از سال 2014 منتشر شد. بخشی از اهداف اولیه این پروژه مربوط به ایجاد درک متقابل و دقیق از محیط پیرامون در گوشی‌های هوشمند می‌شود. سپس گوگل قصد دارد که از تکنولوژی واقعیت افزوده (Augmented Reality) در گوشی‌های هوشمند استفاده کرده و به این صورت محیطی ادغام شده از دنیای واقعی و مجازی را بر روی نمایشگر گوشی‌های هوشمند در اختیار کاربر قرار دهد.

پروژه تانگو گوگل می‌تواند در زمینه‌های بسیار متنوعی از مهندسی گرفته تا صنعت هوا و فضا کاربرد داشته باشد. اولین گوشی هوشمندی که قرار بود از معیارهای پروژه تانگو پشتیبانی کند، فبلت Phab2 Pro لنوو نام دارد. این فبلت در ماه ژوئن سال 2016 معرفی شد و قرار شد که در آینده نزدیک روانه بازار شود. حال لنوو به طور رسمی عرضه فبلت Phab2 Pro را آغاز کرده است. بنابراین هم اکنون می‌توانیم به واسطه این فبلت پروژه تانگو گوگل را به شکل بهتری درک کنیم.

فبلت Phab2 Pro لنوو با قیمت 499.99 دلار روانه بازار ایالات متحده شده و پیش‌بینی می‌کنیم که به زودی در بازار داخلی کشورمان هم شاهد عرضه این محصول باشیم. گوگل اعلام کرده که با آغاز عرضه فبلت Phab2 Pro لنوو، 35 اپلیکیشن مبتنی بر “واقعیت افزوده” یا “AR” هم در گوگل پلی استور (Google Play Store) عرضه شده‌اند. بنابراین کاربران و افراد علاقمندی که نسبت به خرید فبلت Phab2 Pro لنوو اقدام کنند قادر به استفاده از این 35 اپلیکیشن اختصاصی هم خواهند بود

نخستین اسمارت‌فون واقعیت افزوده جهان2

شاید بد نباشد که نگاهی هم به مشخصات فنی فبلت Phab2 Pro لنوو داشته باشیم. فبلت نامبرده شده از صفحه نمایشی 6.4 اینچی با وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسل یا به اصطلاحا QHD بهره می‌برد. دوربین اصلی آن 16 مگاپیکسلی است و دوربین سلفی دستگاه از سنسوری 8 مگاپیکسلی تشکیل می‌شود. تراشه‌ای که لنوو برای فبلت Phab2 Pro از آن استفاده کرده، سیستم روی چیپ (SoC) اسنپدراگون 652 کوالکام با پردازنده مرکزی هشت هسته‌ای است.

پردازنده گرافیکی فبلت Phab2 Pro لنوو، پردازنده آدرنو 510 است و رم دستگاه ظرفیت 4 گیگابایتی دارد. حافظه داخلی پیش‌فرض 64 گیگابایتی قابل ارتقاء از طریق اتصال رم میکرو اس‌دی (Micro SD)، سیستم‌عامل پیش‌فرض اندروید 6.0 مارشمالو و باتری 4050 میلی آمپر ساعتی هم از دیگر مشخصات فنی فبلت Phab2 Pro لنوو محسوب می‌شوند. نظر شما در رابطه با این فبلت که اولین گوشی مبتنی بر معیارهای پروژه تانگو گوگل محسوب می‌شود، چگونه است؟ آیا تمایل به خرید این محصول با قیمتی در حدود 500 دلار دارید؟

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *