جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نحوه خشک کردن گوشی هوشمند

‌با توجه به شروع فصل باران و رطوبت هوا خطر بزرگی دستگاه‌های دیجیتالی ما را تهدید می‌کند.

نحوه خشک کردن گوشی هوشمند

تعمیرگاه‌های موبایل‌ها و شرکت‌های گارانتی اعلام کرده‌اند که تعداد گوشی‌هایی که در فصل پاییز و زمستان با آب خراب می‌شوند بسیار بیشتر از فصل بهار و تابستان است.

اگر آب وارد موبایل شما شد هرچه سریع‌تر باید آن را خاموش کنید. اگر زمانی که گوشی روشن است آب به مدار آن برخورد کند کار موبایل شما تمام است.

اگر گوشی خیس شد، آن‌ را تکان ندهید و از فر، سشوار، مایکروفر یا گونی برنج استفاده نکنید چون فایده‌ای ندارند.

اگر موبایل شما مانند آی‌فون به راحتی باز نمی‌شود، از یک نی برای بیرون کشیدن آب استفاده کنید. نی را می‌توانید در قسمت‌هایی از موبایل که باز هستند مانند جک هدفون، بلندگو، میکروفون و یا پورت شارژر قرار دهید. همچنین می توانید از نازل‌ کوچک جاروبرقی کمک بگیرید.

اگر هم موبایل شما مانند اکثر گوشی‌های اندروید راحت باز می‌شود، آن را باز کنید و هر قطعه‌ای که جدا می‌شود مانند باتری و سیم‌کارت را جدا کنید و با یک پارچه یا حوله که آب را خوب جذب می‌کند تمام قسمت‌های گوشی را خشک کنید. حالا به Silica gel(بسته های رطوبت‌گیر کوچک که در جعبه کفش یا کیف قرار می‌دهند) احتیاج داریم. موبایل و تمام قطعات آن را که جدا کرده‌اید همراه با چند بسته ژل رطوبت‌گیر در یک زیپ‌کیپ قرار دهید و در آن را خوب ببندید. این ژل‌ها در جذب رطوبت بسیار قوی هستند البته فراموش نکنید برای اینکه گوشی شما خوب خشک شود باید آن را 72 ساعت در همان حالت نگه دارید.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *