جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


میز هوشمند برای بی تحرک ها

متخصصان موفق به ساخت میز جدیدی شده‌اند که Kinetic Desk M1 نام دارد و به شما اعلام خواهد کرد چه زمانی باید از جای‌تان برخیزید و چند قدمی راه بروید.

ارتفاع این میز به سادگی قابل تنظیم است و از حدود 63 سانتیمتر تا نزدیک به یک و نیم متر تغییر می کند.

میز هوشمند برای بی تحرک ها

شرکت سازنده این میز که Stir نام دارد قبلا هم محصول مشابهی به نام Kinetic F1 را عرضه کرده بود. مهم ترین ویژگی هر دو میز که آنها را به محصولاتی هوشمند مبدل می‌کند، بررسی دقیق عادات کاربران خود و ردگیری مدت زمانی است که آنها در وضعیت ایستاده یا نشسته به سر می برند.

میزهای مذکور قابل برنامه ریزی نیز هستند تا اگر فردی در طول روز بیش از حد پشت آنها نشست، ضرورت ایستادن و قدم زدن را به وی یادآوری کنند. از این جهت می توان از محصولات یاد شده برای افزایش تحرک کارمندانی که عادت دارند ساعات طولانی را به حالت نشسته به سر ببرند، استفاده کرد.

میز یاد شده 95 درصد از کاربران خود را مجبور به تحرک در طول روز کرده و از این جهت دستاوردهای استفاده از آن چشمگیر بوده است. در داخل این میز یک پردازشگر مرکزی یک گیگاهرتزی، سیستم های ارتباطی وای – فای و بلوتوث  و یک کنسول لمسی 5 اینچی سازگار با سیتم عامل لینوکس نصب شده است.

میز جدید نسبت به نمونه قبلی طراحی زیباتر و باریک تری دارد و سبک تر نیز هست.چهار موتور برقی برای بلند و کوتاه کردن پایه های این میز هم در نظر گرفته شده است. برای بلند و کوتاه کردنم پایه های میز تنها کافیست نمایشگر لمسی را که در گوشه سمت چپ میز قرار دارد، لمس نمود.

ابعاد این میز 76 در 152 متر است و اگر فردی بیش از حد پشت آن بنشیند ابتدا با حرکات نرم و آرام به وی یادآوری می کند که زمان بلند شدن و تحرک فرا رسیده است. البته این میز کاربران را وادار به بلندشدن نمی کند و برای افزایش ارتفاع پایه های آن لمس نمایشگر ضروری است. قیمت این میز 2990 دلار است.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *