جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مک‌بوک‌پرو‌های ۲۰۱۶ اپل

شرکت اپل دیشب سرانجام تازه‌ترین سری کامپیوترهای مک‌بوک‌پرو خود را رونمایی کرد کامپیوترهایی که تحول زیادی نسبت به نسل قبل خود پیدا کرده‌اند.

مک‌بوک‌پرو‌های ۲۰۱۶ اپل

اولین تغییر در نوع دیزاین این سری لپ‌تاپ است که حالا تمامی بدنه آن فلزی شده است. اما شاید مهمترین تغییر اضافه شدن نوار لمسی  OLED در بالای کیبورد باشد چیزی که اپل آن را Touch Bar نامگذاری کرده بود و البته نکته اینکه اپل دگمه ESC را حذف نکرد. اضافه شدن Touch ID برای ورود به دستگاه با اثرانگشت هم از دیگر تغییرات در این سری جدید از کامپیوترهای اپل است. اپل البته از نسل دوم Touch ID بهره گرفته که با پوششی از یاقوت کبود محافظت می‌شود.

مک‌بوک‌پرو همچنین بازهم سبک‌تر و لاغرتر شده به طوری که  نازک‌ترین و سبک‌ترین مک‌بوک‌پرو لقب گرفته است. این کام‍پیوتر در دو رنگ نقره‌ای و اسپیس گری عرضه می‌شود. نسخه ۱۳ اینچی مک‌بوک‌پرو حدود ۱.۳ کیلوگرم وزن دارد و ضخامت آن هم ۱۴.۹ میلی‌متر است. خوب است بدانید نسخه فعلی مک‌بوک‌پرو ۱۸ میلی‌متر ضخامت دارد.

یک تغییر بزرگ دیگر در مک‌بوک‌پرو بزرگتر شدن trackpad مبتنی بر Force Touch است. اندازه trackpad در نسخه ۱۵ اینچی تقریبا دوبرابر شده و در نسخه ۱۳ اینچی هم ۴۶ درصد بزرگتر شده است. همچنین اپل سیستم جدید صفحه کلید پروانه‌ای خود را(  که قبل‌تر در لپ‌تاپ‌های مک‌بوک استفاده کرده بود را )‌ به این کامپیوتر هم اضافه کرده است.

صفحه نمایش به کار رفته در مک‌بوک پرو جدید تا ۶۷ درصد روشنایی و کنتراست بیشتر و ۲۵ درصد رنگ‌های بیشتری به پوشش می‌دهد. در همین حال این کامپیوتر تا ۳۰ درصد مصرف انرژی کمتری دارد.

در زمینه پردازنده‌ها اپل در مک‌بوک‌پرو ۱۵ اینچ جدید خود از نسل ششم چهارهسته‌ای پردازنده‌های Core i7 اینتل و حافظه 2,133mHz بهره گرفته است. این کامپیوتر دارای کارت گرافیک ATI Radeon Pro  و ۴ گیگابایت رم است. شما می‌توانید نسخه ۲ ترابایتی این کامپیوتر را که دوبرابر سریع‌تر است و ۱۶ گیگابایت رم دارد را هم خریداری کنید. اپل گفته که اسپیکرهای نسخه ۱۵ اینچ این کامپیوتر بسیار صدای بلندترو دارای دوبرابر رنج داینامیک بیشتری است.

نسخه ۱۳ اینچی مک‌بوک‌پرو هم با دو نوع پردازنده Core i5 و Core i7 و پردازنده گرافیکی Intel Iris Pro است. تقریبا از نظر سرعت مشابه نسخه ۱۵ اینچی است اما رم آن  گیگابایتی است.

هر دو نسخه ۱۳ و ۱۵ اینچ دارای چهار پورت تاندربولت نسخه سوم و  از نوع  USB Type-C است که با هرکدام آن ها می‌توان لپ‌تاپ را به شارژر وصل کرد. اپل همچنین جک هدفون ۳.۵ میلی‌متری را در این کامپیوتر حفظ کرده اما از شکاف SD و پورت های دیگر خبری نیست. در واقع اپل پورت‌هایی مثل برق، تاندربولت، USB ، پورت صفحه نمایش، HDMI و VGA را حذف کرده است. به این ترتیب باید گفت در مک‌بوک‌پروهای جدید دیگر ازمنبع MagSafe خبری نیست و این تقریبا همان چیزی است که در لپ‌تاپ مک‌بوک ۱۲ اینچی شاهد آن بودیم.

عمر باتری در هر دو نسخه به ۱۰ ساعت افزایش پیدا کرده که رشد قابل توجهی نسبت به نسخه‌های قبلی را نشان می‌دهد.

اپل همچنین در کنار نسخه‌های ۱۳ و ۱۵ اینچی که Touch Bar دارند نسخه‌ای از مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی بدون Touch Bar را عرضه کرده که به نوعی جایگزین MacBook Air محسوب می‌شود. در مقایسه با MacBook Air این نسخه از مک‌بوک‌پرو ۲ میلی‌متر ضخامت کمتری دارد. همچنین وزن آن هم ۱۳ درصد کمتر است. این نسخه همچنین دارای دو پورت تاندربولت ۳ از نوع USB-C است.

قیمت 

قیمت مک‌بوک‌پرو از ۱۴۹۹ دلار شروع می‌شود و نسخه ۱۳ اینچی که دارای Touch Bar است هم ۱۷۹۹ دلار است. اپل همچنین قیمت لپ‌تاپ مک‌بوک را با همان دیزاین سابق با قیمت ۱۲۹۹ دلار حفظ کرده است.

نسخه ۱۵ اینچی مک‌بوک‌پرو از ۲۳۹۹ دلار شروع می‌شود.

هر سه مدل را از امروز می‌توان سفارش داد اما فقط تحویل ارزان ترین مدل به سرعت انجام خواهد شد و تحویل نسخه‌های دارای Touch Bar از دو تا سه هفته دیگر شروع خواهد شد.

 

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *