جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


تعداد دستگاه‌های موبایل بیشتر از جمعیت کره زمین

در حال حاضر 7.22 میلیارد دستگاه موبایلی فعال در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و این در حالی است که جمعیت کره زمین بین 7.19 تا 7.2 میلیارد نفر محاسبه می‌شود.

پس از مدت‌ها گمانه‌زنی و انتشار گزارش، سرانجام اعلام شد که هم‌اکنون تعداد موبایل‌های فعال در سراسر جهان از تعداد ساکنان کره خاکی هم بیشتر شده است.

مرکز تحقیقات دیجیتالی GSMA Intelligence بر اساس آخرین مطالعات خود تعداد دستگاه‌های موبایلی فعال در جهان را اعلام کرد و توضیح داد که شمار آنها برای نخستین بار نسبت به جمعیت کره زمین بیشتر شده است.

در حال حاضر ۷.۲۲ میلیارد دستگاه موبایلی فعال در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد و این در حالی است که جمعیت کره زمین بین ۷.۱۹ تا ۷.۲ میلیارد نفر محاسبه می‌شود.

در این گزارش گفته شده است که تعداد دستگاه‌های موبایلی از جمله رایانه‌های لوحی، گوشی‌های هوشمند و تلفن‌های همراه معمولی ۵ برابر سریع‌تر از تعداد انسان‌های ساکن کره زمین افزایش می‌یابد

بر اساس بررسی‌های این مرکز تحقیقاتی گفته شده است که در هر ثانیه ۲ نفر روی کره زمین متولد می‌شوند که این رقم گویای رشد ۱.۲ درصدی جمعیت جهان در طول یک سال است.

مرکز GSMA همچنین توضیح داد که در حال حاضر ۳.۶ میلیارد سیم‌کارت فعال در جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند که این رقم ۵.۳۵ درصد نسبت به تعداد سیم‌کارت‌ها در سال ۲۰۱۳ بیشتر شده است.

با این اتفاقات می‌توان پیش‌بینی کرد ارزش بازار جهانی موبایل در سال ۲۰۱۴ میلادی از مرز ۱.۱ تریلیون دلار هم بیشتر شود که این رقم گویای رشد ۳.۷۵ درصدی درآمد این بازار است.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *