جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مواظب هکرها باشید

از آنجا که شبکه های wifi , wireless یا بی‌سیم در کشور ما روند رو به رشدی داشته است، گفت: ایجاد یک شبکه بی‌ سیم برای همه امکان پذیر است وهیچ محدودیتی در این زمینه وجود ندارد.
بسیاری از مراکز تجاری و ادرای برای جلب توجه و آسایش مشتریان و مراجعان خود از شبکه اینترنتی بی‌سیم بهره می‌‌برند، این امر باعث گردیده تا عده‌ای سودجو و خلافکار نیز در این مجاورت این مراکز اقدام به ارائه اینترنت بی‌سیم نمایند.

مواظب هکرها باشید
البته این ارائه از سوی خلافکاران با اهداف هک و نفوذ صورت می‌گیرد تا بتوانند اطلاعات کاربران را به سرقت ببرند.


لذا به استفاده کنندگان اینترنت بی‌سیم عمومی در مراکزی مثل ترمینال‌ها، فرودگاه‌ها، هتل‌ها، کافی نت‌ها و مرکز تجاری هشدار داده میشود  که باید بدانند، اینترنت بی سیم رایگان در اختیار کلیه افراد حاضر در آن محدوده می‌باشد و می‌توانند استفاده‌های مختلفی داشته باشند، پس این سرویس امنیت بالایی ندارد و مشخص نیست از سوی چه کسی و با چه هدفی ارائه شده است.
بنابراین کاربران باید بسیار مراقب باشند و در هنگام استفاده از اینترنت‌های رایگان و عمومی بهتر است اصلا مبادلات بانکی نداشته باشند و سیستم آنها چه لپ تاپ یا گوشی‌های هوشمند فاقد اطلاعات شخصی مهم باشد.
کاربران دقت کنند از طریق اتصال به این شبکه‌های عمومی هرگز خرید اینترنتی نکنند، از عملیات بانکی آنلاین استفاده ننمایند، اطلاعات حساس و مهم را با اتصال به اینترنت عمومی ثبت نکنند و حتی المقدور پس از استفاده، سریعاً رمز‌های عبور خود را تغییر دهند.
یکی از ترفندهای هکرها این است که یک سرور دروغین ایجاد کرده و به دنبال پیاده سازی اهداف خود می باشند، گفت: این سرور دورغین باعث می‌شوند کاربر به جای اتصال به سرور اصلی شبکه، ناآگاهانه به کامپیوتر هکر که نقش سرور را ایفا می کند متصل شود! به همین سادگی کاربران خود را در دام هکرها قرار می دهند و هکر می توانند به سادگی به کامپیوتر یا لپ تاپ کاربر نفوذ کرده و سوء استفاده نماید.
کاربران اگر نیازی به اینترنت ندارند، اتصال Wi-fi دستگاه خود را همواره و در هر مکان خاموش نمایند و در صورت نیاز، امکان اتصال Wi-fi دستگاه خود را روشن کنند.
وی با بیان اینکه وقتی کاربر به شبکه بی‌سیم وصل می‌شود، ویندوز SSIDهای (Service set Identifiers) تمام شبکه‌های این مجموعه و محدوده را به کاربر نشان می‌دهد، می توان گفت: کاربران اطمینان حاصل کنند که به شبکه درست وصل شده‌اند و برای اینکار کافی است از متصدی مربوطه در محل نام صحیح کانکشن اصلی شبکه را پرس و جو نمایند. در صورت مشاهده کانکشن‌های متفرقه نیز از اتصال به آنها خودداری نمایند.
در ادامه یادآور می شود: کاربران به یاد داشته باشند که اینترنت بی‌سیم رایگان فقط در مراکز خاص مثل فرودگاه‌ها ترمینال‌ها، مراکز تجاری اداری و دانشگاه‌‌ها ارائه نمی شود بلکه حتی در مناطق مسکونی نیز برخی هکرها با این ترفند و باز گذاشتن یوزر و پسورد اینترنت وای فا یا وایرلس خود دنبال شکار می‌گردند. بنابراین کاربران در استفاده از اینترنت‌های بی سیم بسیار دقت نمایند.
پلیس فتا از کلیه کاربران می‌خواهد در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش نمایند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *