جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


در مقایسه با گوگل پلی، ناشران بیشتری در اپ استور به سودهای میلیون دلاری می رسند

مطابق گزارشی که اخیرا توسط کمپانی تحلیلگر بازار Sensor Tower منتشر شده، تعداد ناشرانی که سال گذشته در اپ استور به اولین سود سالانه 1 میلیون دلار رسیده اند بیشتر از گوگل پلی بوده اند. آمار سنسور تاور نشان می دهد که در سال 2016، 66 ناشر اپلیکیشن iOS به این میزان سود دست یافته اند و این در حالیست که فقط 39 ناشر توانسته اند که همین مقدار سود را در گوگل پلی تجربه کنند.

آمار دیگر سنسور تاور مربوط به ناشرانی است که در سال گذشته، اولین سود یک میلیون دلاری خود را در آمریکا کسب کرده اند. این آمار برای اپ استور نسبت به سال 2015 دو برابر شده است. البته باید توجه داشت که معیار سنسور تاور برای ارائه این آمار سود حاصل از پرداخت های درون برنامه ای بوده که ارتباطی با سود حاصل از تبلیغات ندارد.

اما در مقایسه با اپ استور شمار ناشرانی که سال گذشته در گوگل پلی آمریکا به سود یک میلیون دلار رسیده اند بیش از دو برابر سال 2015 بوده، و از 14 ناشر به 34 ناشر افزایش پیدا کرده است.

از دیگر آمار و ارقام جالبی که در گزارش سنسور تاور بیان شده می توان به محبوب ترین اپلیکیشن های iOS و اندروید در دسته بندی های مختلف اشاره کرد. از شواهد و قرائن پیداست که بازی ها در اندروید طرفدار بیشتری دارند. آمار حاکی از آن است که 75 درصد از ناشرانی که در اندروید به سود میلیون دلاری رسیده اند، این سود را از طریق عرضه بازی برای این پلتفرم کسب کرده اند.

معیار سنسور تاور برای ارائه این آمار سود حاصل از پرداخت های درون برنامه ای بوده است
اما در iOS اوضاع به خوبی اندروید نیست و فقط 47 درصد از ناشران از طریق عرضه بازی در این پلتفرم به سود میلیون دلاری دست یافته اند. با این وجود شکی نیست که بازی ها بیشترین درآمد را برای توسعه دهندگان هر دو پلتفرم به ارمغان آورده اند. مطابق این آمار، از دیگر شاخه های درآمدزا در اپلیکیشن ها می توان به شبکه های اجتماعی، اپ های سبک زندگی، عکس و ویدئو و ابزار کاربردی اشاره کرد که برای ناشران اپ استور بسیار پر حاصل بوده اند.

به گزارش سنسور تاور اپل همچنان بهترین پلتفرم برای درآمدزایی توسعه دهندگان محسوب می شود، هر چند گوگل پلی هم سال به سال رشد قابل ملاحظه ای را تجربه می کند.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *