جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مغزتان چطور بیدارتان میکند؟

محققان بر این باورند که قسمتی از مغز را که باعث بیداری ما از خوابهای سبک می شود را شناسایی کرده اند. این قسمت به طور اختصاری NREM و یا ” حرکت آهسته ی چشم” نامیده می شود.

مغزتان چطور بیدارتان میکند؟
پروفسور آنتونی آدامانتیدیس و گروهش از دانشگاه برن آلمان، موفق به کشف یک چرخه ی عصبی شده اند که در بین دو ناحیه از مغز ما یعنی هیپوتالاموس و تالاموس قرار می گیرد و این سیستم عصبی را با استفاده از جریان های خفیف الکتریکی بر روی موش ها مورد آزمایش قرار داده اند.


برانگیختن این ناحیه با استفاده از این تکنیک سریع ژنتیکی نتیجتا باعث بیدار شدن سریع می شود و این در حالی است که استفاده از روش هایی با دقت و تمرکز بالا که قاعدتا سرعت کمتری هم دارند، مدت زمان لازم برای هوشیاری را افزایش می دهد.
پروفسور آدامانتیدیس می گوید، این تحقیقات اهمیت بسیار زیادی دارند، زیرا می توانند باعث دستیابی پزشکان به روش هایی شوند که به افراد کمک کنند تا بتوانند هر چه سریع تر هوشیاری خود را در وضعیت هایی که در آن ها درصد کمی از هوشیاری را دارا هستند به دست بیاورند.

به علاوه می تواند به بیمارانی که دچار اختلالات خواب هستند کمک عمده ای کند و یا دلیل به وجود آمدن این اختلالات را در بیماران مشخص نماید.
برانگیخیتگی الکتریکی روش جدیدی در پزشکی نیست اما تا کنون استفاده از این روش بدون آگاهی و داشتن اطلاعات کامل از بخش های مختلف مغز و تاثیر آن ها بر نحوه ی خواب ما صورت گرفته است و حالا با استفاده از این اطلاعات در آینده ای نه چندان نزدیک می توان شاهد ایجاد و توسعه ی روش های درمانی بسیاری بود.
آدامانتیدیس در تاکید بر این نکته می گوید : با این که ما قدم بزرگی رو به جلو برداشته ایم، اما مدتی زمان خواهد برد که روش های درمانی بتوانند خودشان را با کشفیات جدید وفق دهند و تغییرات مورد نیاز در آن ها صورت گیرد.
منبع: engadget

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *