جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


معرفی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ

پس از مدت‌ها انتظار، شرکت کره‌ای سامسونگ سرانجام از پرچمداران سری گلکسی اس سال 2017 خود رونمایی کرد. دو گوشی گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و گلکسی اس 8 پلس (Samsung Galaxy S8 Plus) دو اسمارتفونی هستند که سامسونگ رسما از آن‌ها رونمایی کرده است.

معرفی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ
سرانجام گمانه‌زنی‌ها و شایعات به پایان رسیدند و سامسونگ به طور رسمی از دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس پرده‌برداری کرد.

در طراحی بدنه این دو اسمارتفون مانند گذشته از ترکیب فلز و شیشه و ساختاری یکپارچه استفاده شده و انحنای لبه‌های دستگاه به گونه‌ای انجام گرفته که با در دست گیری گوشی احساس خوشایندی به کاربر منتقل می‌شود. یکی از تغییراتی اساسی که در گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس نسبت به نسخه‌های گذشته این سری از محصولات سامی اعمال شده مربوط به حذف دکمه‌های خازنی زیر صفحه نمایش می‌شود!

 

بنابراین گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس به جای دکمه‌هی خازنی تعامل با دستگاه (Navigation) از دکمه‌های لمسی ادغام شده با نمایشگر دستگاه بهره می‌برند. همچنین اسکنر انگشت دو گوشی از بخش زیرین نمایشگر حذف و به پشت دستگاه منتقل شده است. این موضوعات سبب شده تا دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس از حاشیه‌های بسیار باریکی بهره‌مند شوند. همانطور که انتظار داشتیم، دو پرچمدار جدید سامسونگ از استاندارد ضد آب و ضد گرد و غبار IP68 هم بهره می‌برند.

برخلاف سال گذشته که فقط نمایشگر گوشی هوشمند گلکسی اس 7 اج سامسونگ حالتی خمیده داشت و گلکسی اس 7 از نمایشگری تخت بهره می‌برد، امسال هر دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس از نمایشگری با حالت خمیده بهره‌مند هستند. نمایشگر هر دو محصول نام برده شده از نوع سوپر آمولد (Super AMOLED) در نظر گرفته شده و از قابلیت “نمایشگر همیشه روشن” یا همان “Always On Display” پشتیبانی می‌کنند. قابلیت مولتی‌ویندو (Multi-Window) هم از دیگر ویژگی‌های موجود در دو اسمارتفون نام برده شده محسوب می‌شود که امکان اجرای همزمان دو اپلیکیشن مختلف بر روی نمایشگر دستگاه را فراهم می‌کند.

نکته بعدی مربوط به بهره‌مندی هر دو گوشی هوشمند گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس از دستیار هوشمند بیکسبی (Bixby) می‌شود. دستیار هوشمند نام برده شده با فشردن دکمه فیزیکی اختصاصی که برای آن طراحی شده یا با بیان نام آن بیکسبی فعال می‌شود و می‌توانید اطلاعات جامعی را در اختیار کاربر قرار دهد. قابلیت‌های دیگری همچون Hello Bixby و Bixby Vision هم برای دستیار هوشمند سامسونگ در نظر گرفته شده که تعامل کاربر با این دستیار هوشمند را ساده و باکیفیت‌تر می‌کنند.

همانگونه که پیش از این هم خبرهایی در رابطه با احتمال معرفی قابلیتی شبیه به قابلیت کانتیونیوم ویندوز 10 از سوی سامسونگ شنیده بودیم، این شرکت کره‌ای رسما اعلام کرد که برای دو گوشی گلکسی اس 8 و گلکسی اس 8 پلاس یک لوازم جانبی با نام اختصاصی دکس استیشن (DeX Station) عرضه می‌کند. این لوازم جانبی اختصاصی کاربردی مشابه با قابلیت کانتینیوم ویندوز 10 مایکروسافت را محقق می‌سازد. اما بیایید نگاهی دقیق‌تر به مشخصات فنی  دو پرچمدار جدید و زیبای سامسونگ داشته باشیم.

موضوع را با گوشی هوشمند گلکسی اس 8 آغاز می‌کنیم. همانطور که پیش‌بینی شده بود، این گوشی هوشمند از نظر تراشه در دو نسخه مختلف و با تجهیز به تراشه‌های اسنپدراگون 835 و اگزینوس 8895 روانه بازار می‌شود. سیستم عامل پیش‌فرض اندروید 7.0 نوقا بر روی آن نصب است و رم دستگاه ظرفیت 4 گیگابایتی دارد. صفحه نمایش آن 5.8 اینچی و از نوه سوپر آمولد در نظر گرفته شده و وضوح تصویر 2560 در 1440 پیکسلی دارد. حافظه داخلی دستگاه 64 گیگابایتی است و امکان استفاده از حافظه SD به منظور افزایش فضای ذخیره‌سازی در این اسمارتفون وجود دارد.

معرفی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ2

دوربین اصلی گوشی هوشمند گلکسی اس 8 سامسونگ از سنسوری 12 مگاپیکسلی تشکیل شده که از قابلیت فوکوس اتوکاتیک دوآل پیکسل (Dual-Pixel Auto Focus)، لرزشگیر اپتیکال (OIS)، فوکوس اتوماتیک لیزری (Lase Autofocus) و ضبط ویدئوهای 4K پشتیبانی به عمل می‌آورد. دوربین سلفی گوشی هوشمند گلکسی اس 8 سامسونگ هم از سنسوری 8 مگاپیکسلی تشکیل شده است. جای تعجبی ندارد که دستگاه از اتصال LTE 4G وای‌فای دو کاناله، بلوتوث 5.0، GPS و NFC پشتیبانی می‌کند و از پورت یو‌اس‌بی نوع سی (USB Type C) بهره‌مند است. باتری گلکسی اس 8 ظرفیت 3000 میلی آمپر ساعتی دارد. وزن دستگاه برابر با 152 گرم است و ابعاد آن 8 در 68.1 در 158.9 میلیمتر عنوان شده است. این اسمارتفون در رنگ‌های مشکی، آبی، طلایی، خاکستری و نقره‌ای و با قیمت 750 دلار روانه بازار می‌شود!

اما در سمت مقابل گوشی هوشمند گلکسی اس 8 پلاس سامسونگ قرار دارد. از نظر تراشه، سیستم عامل، ظرفیت رم و حافظه داخلی هیچ تفاوتی مابین گلکسی اس 8 پلاس و گلکسی اس 8 وجود ندارد. همانطور که قابل پیش‌بینی است، صفحه نمایش گلکسی اس 8 پلاس از گلکسی اس 8 بزرگ‌تر بوده و یک نمایشگر 6.2 اینچی و از نوع سوپر آمولد است که وضوح تصویر 2960 در 1440 پیکسل را ارائه می‌کند. دوربین اصلی و سلفی که در گوشی گلکسی اس 8 پلاس از آت‌ها استفاده شده مشابه با همان دوربین اصلی و سلفی هستند که در گوشی هوشمند گلکسی اس 8 سامسونگ شاهد به‌کارگیری آن هستیم.

معرفی گلکسی اس 8 و اس 8 پلاس سامسونگ3

قابلیت‌های اتصال دو پرچمدار جدید سامسونگ هم کاملا یکسان هستند، باتری گلکسی اس 8 پلاس ظرفیت 3500 میلی آمپر ساعتی را ارائه می‌کند. وزن این گوشی هوشمند معادل با 173 گرم بوده و ابعاد بدنه آن 8.1 در 73.4 در 159.5 میلیمتر عنوان شده است. سامسونگ قرار است گلکسی اس 8 پلاس را هم در رنگ‌های مشکی، آبی، طلایی، خاکستری و نقره‌ای و با قیمت 850 دلار روانه بازار کند.ساسمونگ اشاره کرده که عرضه دو اسمارتفون جدید خود را از بیست و یکم ماه آوریل مصادف با یکم اردیبهشت ماه آغاز می‌کند. ضمنا هر دو گوشی نام برده شده از اسکنر عنبیه چشم و اسکنر چهره بهره‌مند هستند و از قابلیت شارژ سریع و بیسیم پشتیبانی می‌کنند.

 

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *