جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


معرفی نسخه 7.1 اندروید نوقا

گوگل به طور رسمی پلتفرم اندروید 7.1 نوقا را معرفی کرد. این نسخه در حال حاضر بر روی اسمارت فون های پیکسل نصب شده و نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان نیز به زودی برای دستگاه های پیکسل C، نکسوس 5X و نکسوس 6P عرضه خواهد شد. سایر دستگاه ها نیز کمی دیرتر به این نسخه بروزرسانی می شوند.

معرفی نسخه 7.1 اندروید نوقا


گوگل به طور خلاصه در مورد قابلیت های جدیدی که ویژه توسعه دهندگان و در قالب نسخه پیش نمایش به آنها عرضه کرده، توضیح داده است. توسعه دهندگان می توانند از API شورتکات یک اپلیکیشن استفاده کنند و اقدامات کلیدی مستقیماً از داخل لانچر قابل دسترس خواهد بود. در این نسخه از آیکون های دایره ای شکل اپلیکیشن، داده های اضافی یا متادیتای پس زمینه (مثل عنوان، توضیح، نویسنده و URL) و کیبورد تصویری پشتیبانی می شود.(اپلیکیشن ها به کیبورد اعلام می کنند که چه نوع محتوایی مورد قبول آنهاست و کیبوردها نیز می توانند تمامی تصاویر و سایر محتواهای پیشنهاد شده توسط اپلیکیشن ها را به کاربران ارایه دهند.) همچنین در این نسخه تمایل بیشتری به مدیریت حافظه به چشم می خورد و اپلیکیشن ها می توانند کاربران را مستقیماً به یک صفحه تنظیمات جدید منتقل کنند تا فایل های بلااستفاده توسط کاربران پاک شده و فضا خالی شود.

 

معرفی نسخه 7.1 اندروید نوقا 2
گوگل در ابتدا نسخه پیش نمایش توسعه دهندگان را برای نکسوس 5X، نکسوس 6P و پیکسل C عرضه می کند. در عرضه نهایی نسخه 7.1 اندروید نوقا نیز که در اوایل ماه دسامبر اتفاق خواهد افتاد، بروزرسانی ها به تمامی دستگاه های پشتیبانی شده شامل نکسوس 6، نکسوس 5X، نکسوس 6P، نکسوس 9، نکسوس پلیر، پیکسل C، دستگاه های اندروید وان و اسمارت فون های پیکسل و پیکسل XL پشتیبانی شده ارسال خواهد شد. این بروزرسانی بسیار امید بخش است و پلتفرم اندروید را به مدل پیشرفته تری تبدیل خواهد کرد.

 

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *