جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


معایب استفاده از فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی در برنامه زنده سحرلر گفت: استفاده خارج از حد متعارف از اینترنت به وابستگی شدید روانی و فکری می‌انجامد.

معایب فضای مجازی


پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرهنگ ‌محسن محمودی‌ در مصاحبه با برنامه زنده سحرلر شبکه سهند به بیان آسیب‌های فضای مجازی اشاره و تصریح‌کرد: برخی از معایب شبکه‌های اجتماعی که امروزه جامعه ما درگیر آن می‌باشد ایجاد استرس و برهم زدن الگوی خواب‌، رواج بی‌ادبی و خشونت با استفاده از اینترنت و حضور در این شبکه‌ها‌، افسردگی و ارتباط روانی به اینترنت و تلفن همراه‌، اعتیاد به فناوری‌های نو‌، احساس تنهایی و ایجاد حس رقابت ناسالم برای فعالیت بیشتر شبکه‌ها‌، ایجاد هیجان کاذب و تحریک احساس ناموفق بودن و …. می‌باشد.

این مقام انتظامی از علایم و نشانه‌های جسمی استفاده بیش از حد اینترنت، آسیب‌های جسمانی چون تیک‌ها، خشکی چشم و ضعف در بینایی‌، فشارهای عصبی، مچ درد و دست دردهای مزمن‌، کمر درد‌، گردن درد و سردردهای جدی‌، اختلال شدید خواب‌، افزایش یا کاهش وزن غیرطبیعی برشمرد و گفت: آسیب‌های اخلاقی از دیگر آسیب‌های اینترنتی است چراکه این‌گونه سایت‌ها القاء کننده موضوعات ضد اخلاقی‌اند و منجر به تخریب مبانی و اصول اعتقادی کاربران شده و آنان را به اهداف غیراخلاقی سوق می‌دهد.

وی در ادامه بیان کرد: در چند سال اخیر با گسترش فناوری‌های ارتباطی‌، متخلفین فضای مجازی با استفاده نادرست از سیستم‌های ارتباطی این فضا، قصد بر هم زدن امنیت و رسیدن به مقاصد اقتصادی غیر قانونی خود را دارند و در این زمینه ارسال پیامک‌های با موضوع برنده شدن در قرعه‌کشی‌، مشارکت در نقد کردن گنج‌، برنده شدن در عتبات عالیات و‌… در قالب‌های مختلف در کشورمان شایع بوده و تعدادی از متخلفین با سوء‌استفاده از عدم آگاهی و ساده لوحی افراد‌، نسبت به کلاهبرداری از آنها را دارند.

رئیس پلیس فتا آذربایجان شرقی به همشهریان عزیز توصیه کرد‌: نداشتن اطلاعات کافی و واقف نبودن به قوانین جرائم رایانه‌ای یکی از دلایلی است که برخی از افراد به دلیل آن قربانی می‌شوند و برخی نیز اقدام به اعمال مجرمانه می‌کنند و اگر اطلاعات کافی و درستی از این فضا ندارند وارد این حوزه نشوند و یا پس از کسب اطلاعات درست و کافی دست به این کار بزنند تا آسیب نبینند چرا که متاسفانه برخی از آسیب‌های فضای مجازی غیر قابل جبران بوده و برای همیشه باقی می‌ماند.

وی در پایان گفت: در صورت بروز مشکلات در فضای سایبری، پلیس فتا آمادگی مقابله با جرائم رایانه‌ای را دارد و از عموم مردم درخواست داریم در صورت مواجهه با جرائم رایانه‌ای مراتب را سریعاً به وب سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش کنند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *