جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مضرات دوستی های اینترنتی

رئیس پلیس “فتا” فارس در خصوص برخی مضرات دوستی های اینترنتی دلبستگی های مجازی هشدار داد.

مضرات دوستی های اینترنتی
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا (www.cyberpolice.ir)،، سرهنگ “سیدموسی حسینی” در این خصوص گفت: یکی از آسیب‌های فضای مجازی، دوستی‌های اینترنتی نادرست است که سبب می‌شود دو طرف در یک فضای غیرواقعی، شناخت واقعی از همدیگر کسب نکنند و در ادامه این ارتباط و دوستی به دلیل وابستگی عاطفی طرفین و یا یکی از آن دو، تصمیمات احساسی و آنی را برای زندگی خود بگیرند.

وی با اشاره به افت تحصیلی و رکود علمی افراد دارای دلبستگی‌های اینترنتی، هشدار داد: دل‏ مشغولی و اضطرابی که در اثر دوستی‌های اینترنتی بوجود می‏‌آید، بزرگترین سد راه تعالی علمی و تحصیلی است.

رئیس پلیس “فتا” استان فارس افزود: وقتی شخص ارتباطی را در چت برقرار می‌کند، فرد مقابل در آغاز ارتباط حس می کند که این برقراری ارتباط به زودی قطع می‌شود و تنها برای وقت‌گذرانی است، اما پس از مدتی آغاز این ارتباط شکل می‌گیرد و ابراز احساساتی که بعدا ممکن است از سوی دو طرف مطرح شود و دلبستگی‌هایی را به وجود آورد که این دلبستگی‌ها در درازمدت عوارضی مانند مقوله دختران فراری یا سوء ‌استفاده‌های جسمی و جنسی را به دنبال دارد.

سرهنگ “حسینی” اظهار کرد: برخی از این روابط که مبتنی بر هوسرانی و سرگرمی است، پس از مدتی رو به سردی و افول می‏‌نهد.

وی بیان کرد: جاذبه و دل ربایی‏‌ها مربوط به روزها و ماه‏‌های اول دوستی است، اما دیری نمی‌پاید که این روابط عادی شده و به جدایی می‌کشد.

رئیس پلیس “فتا” استان فارس تصریح کرد: حس تنوع طلبی انسان از یک طرف و فقدان عامل بازدارنده از طرف دیگر، باعث می‏‌شود برخی سراغ ازدواج و تشکیل خانواده نروند و جامعه‌‏ای که از تشکیل کانون خانواده استقبال نکند هیچ‏گونه ضمانتی برای رشد و شکوفایی فضایل انسانی در آن وجود ندارد، عمده خوبی‏‌ها و کمالات والای انسانی در پرتو تشکیل خانواده‌‏ای سالم، به فعلیت می‏‌رسد.

سرهنگ “حسینی” با بیان اینکه هر انسانی در سرشت و نهاد خویش به دنبال پاکی‏‌ها و نجابت است، خاطر نشان کرد: دخترانی که در پی این روابط آلوده هستند در حقیقت پشت پا به سرنوشت خود زده‏‌اند و این امر باعث می‏‌شود که آن‏ها به جرم آلودگی به این روابط شرایط ازدواج پاک را از دست بدهند.

وی اظهار کرد: این گونه روابط ناسالم حتی در ازدواج پسران نیز تاخیر ایجاد می‌کند، اما دختران بیش از پسران در معرض این آسیب قرار دارند.

رئیس پلیس “فتا” استان فارس گفت: پلیس “فتا” از هموطنان درخواست می­کند در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir ایمیل: fars_fata@police.ir و یا تلفن : 2183919-071 بخش تماس با پلیس “فتا” گزارش کنند.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *