جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مشکل وایبر با فیلترینگ حل نمیشود

یک کارشناس امور خانواده با بیان اینکه فیلتر کردن ابزارهای نوین ارتباطی راهکار اصلاح ارتباطات میان فردی افراد نیست، گفت: فیلتر کردن این ابزارها استفاده از راه‌های میان بر مانند استفاده از فیلترشکن را افزایش می‌دهد.

کارشناس امور خانواده  در مورد گسترش استفاده از وسایل نوین ارتباطی در میان جوانان در خانواده‌ها گفت: متأسفانه معمولاً مسئولان زمانی به فکر پیشگیری از آسیب می‌افتند که تهدیدات بسیار جدی شده و به مرز بحران رسیده است.


وی ادامه داد: هم اکنون به جرأت می‌توان گفت وایبر، تانگو، واتس آپ به عنوان اولین سرگرمی و وسیله ارتباطی مورد استفاده جوانان در خانواده‌ها محسوب می‌شود و دیگر آنها حتی با ورود به خانه از تکنولوژی‌های ارتباطی جدا نمی‌شوند و بودن با دوستان خود در فضای مجازی را به در کنار خانواده بودن ترجیح می‌دهند.
این کارشناس امور خانواده در مورد علت گرایش جوانان به این نرم افزارها گفت: شاید جذاب بودن و نو بودن این نوع ارتباطات و از سوی دیگر در دسترس بودن آن باعث گرایش جوانان به این موضوع شده باشد اما نباید از این موضوع غافل شد که هم اکنون علاوه بر جوانان حتی افراد میانسال نیز از این نرم افزار استفاده می‌کنند که در میان زنان و مردان متأهل باید جدی‌تر به آن نگاه کرد چراکه بنیان خانواده را به شدت تهدید می‌کند و ارتباطات مجازی و صوری شکل گرفته بر روی ارتباطات واقعی افراد تأثیرات سوئی را می‌گذارد.
نیک راد ادامه داد: بحث‌هایی که در مورد فیلتر شدن نرم افزارهای نوین مانند وایبر و واتس آپ هم اکنون مطرح می‌شود راه حل این موضوع نیست چراکه در اینصورت استفاده از راه‌های میان بر مانند استفاده از فیلترشکن افزایش پیدا می‌کند بنابراین باید فرهنگ استفاده صحیح آن در میان مردم ترویج شود و سپس انتخاب آن را آزاد گذاشت.
وی تصریح کرد: همواره مقاومت و محدودیت در برابر موضوعی خاص، مردم را کنجکاوتر می‌کند بنابراین محدودیت راهکار حل مشکل ارتباطی در میان جوانان نیست

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *