جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مشکل نیروگاه خورشیدی کالیفرنیا

بی‌شک تصور اینکه نیروگاه خورشیدی معایبی هم داشته باشد، کمی دشوار است. تولید انرژی قابل تجدید از منبع بی‌پایان خورشید، نیروگاه‌‌های آئینه‌ای را به یکی از بهترین ابزار تولید انرژی پاک تبدیل کرده است. اما یکی از این نیروگاه‌‌ها در کالیفرنیا مشکل‌زا شده است. داستان از این قرار است که سالیانه 6000 پرنده عبوری از روی آئینه‌های تولید انرژی این نیروگاه به سرعت سوخته و از بین می‌روند.

مشکل نیروگاه خورشیدی کالیفرنیا


منظره سوختن یک پرنده در نیروگاه خورشیدی «ایوانپا» آنقدر رایج است که کارکنان آنجا این پرنده‌ها را «استریمر» می‌نامند، چون این پرندگان هنگام سوختن در آسمان یک رد کوچکی از دود سفید باقی می‌گذارند. علت این پدیده عمدتا به طراحی کلی و مکان این نیروگاه مربوط است. این نیروگاه برای گرفتن نور خورشید از ۱۲٫۹ کیلومتر مربع آینه‌های بسیار بزرگ استفاده می‌کند تا پرتوهای نور را روی سه برج ۴۰ طبقه متمرکز کند.
وقتی پرتوها روی برج‌ها متمرکز می‌شوند، از انرژی آنها برای تامین نیروی توربین‌ها استفاده می‌شود. توربین‌ها هم به نوبه‌ی خود برای شبکه برق انرژی تولید می‌کنند. این همه نور متمرکز در اطراف برج‌ها، آنجا را به مکان مهمی برای جمع شدن حشره‌ها تبدیل می‌کند. حشره‌ها هم پرنده‌ها را جذب می‌کنند. وقتی پرنده‌ها برای گرفتن حشره‌ها از مقابل نورهای متمرکز عبور می‌کنند، بلافاصله می‌سوزند. «دیوید ناکس»، سخنگوی این نیروگاه می‌گوید: «با وجود اینکه این مشکل از سال 2014 وجود دارد؛ اما ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که تعداد پرندگانی را که کشته می‌شوند، کاهش دهیم.»

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *