جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مشکل بزرگ کنسول Xbox One X

مایکل پچر، تحلیلگر مشهور صنعت بازی های ویدیویی به تشریح بزرگ ترین ایراد و مشکلات پیش روی کنسول جدید و قدرتمند Xbox One X پرداخت.

 

چندی پیش مایکل پچر، یکی از معروف ترین تحلیل گران صنعت گیم، در گفت و گو با وب سایت WccfTech، از بزرگ ترین مشکل کنسول ایکس باکس وان ایکس سخن گفت. به اعتقاد ایشان، این دستگاه فروش زیادی نخواهد داشت و شرکت نامدار مایکروسافت مجددا شکست سنگین و تلخ خود هنگام عرضه کنسول های نسل هشتم را تجربه خواهد کرد.

در بسیاری از انجمن ها و فروم های رسمی، بسیاری از بازیکنان، علت فروش پایین Xbox One نسبت به پلی استیشن ۴ را نبود بازی های انحصاری جذاب می دانند. اگر از عناوین ویدیویی فورزا هورایزن ۳، گرز آو وار ۴ و سری هیلو چشم‌پوشی کنیم، سایر بازی های انحصاری کنسول ایکس باکس وان نتوانستند آن طور که باید انتظارات منتقدان و بازیکنان را برآورده کنند و همین موضوع یکی از دلایل اصلی شکست ایکس باکس وان در برابر PlayStation 4 بوده است.

حال که به عرضه کنسول ایکس باکس وان ایکس نزدیک تر می شویم، سیاست بازی های انحصاری شرکت مایکروسافت تغییری پیدا نکرده اند و طبق نظر اغلب کاربران، سرنوشت این کنسول نیز دقیقا مشابه Xbox One خواهد شد. اما آقای مایکل پچر با نظر این کاربران مخالف است و علت اصلی عدم موفقیت ایکس باکس وان ایکس را، قیمت آن می داند. وی مدعی است که قدرتمندترین کنسول دنیا یعنی Xbox One X ارزش ۴۹۹ دلار را ندارد چرا که گزینه های بهتری در بازار یافت می شوند که با هزینه کمتر، سرگرمی بهتر و بیشتری را برای کاربران به ارمغان می آورند.

البته این اولین باری نیست که آقای مایکل پچر از کنسول ایکس باکس وان ایکس انتقاد می کند چرا که در گذشته بارها و بارها شاهد انتشار نظرات منفی وی در خصوص این کنسول بوده ایم. مایکل پچر در جدیدترین مصاحبه خود با وب سایت WccfTech اعلام کرد: من فکر می کنم که کنسول ایکس باکس وان ایکس فروش زیادی نخواهد شد چرا که قیمت آن دو برابر کنسول پلی استیشن ۴ است.

وی افزود: به نظر من، پیش بینی این موضوع چندان کار سختی نیست و به راحتی می توان در فروش Xbox One X نظر داد. در حال حاضر، قیمت هر دو کنسول ایکس باکس وان اس و پلی استیشن ۴ تقریبا ۲۹۹ در حالت عادی برابر است و علاقه مندان با پرداخت مبلغ ۲۹۹ دلار، صاحب یک کنسول می شوند. همچنین با وجود تخفیف ها، قیمت هر دو کنسول به ۲۴۹ دلار نیز کاهش می یابد.

مایکل پچر ادامه داد: اصولا شما باید یک آدم ساده‌لوحی باشید که ۲۹۹ دلار برای خرید یک کنسول جدید هزینه کنید چرا که می توانید با پرداخت ۵۰ دلار یک بازی ویدیویی فوق العاده ای را خریداری کنید. در حال حاضر، با مبلغ ۶۰۰ دلار می توان یک کنسول پلی استیشن ۴ و ایکس باکس وان و دو عدد بازی ویدیویی خریداری کرد. من این را به شما قول می دهم! اگر غیر از این باشد، من به همه شما ۵۰ دلار اضافه می دهم.

همانطور که اشاره کردیم، با ۶۰۰ دلار می تواندو کنسول Xbox One و PlayStation 4 خرید و سپس با الباقی پول، دو بازی ویدیویی نیز جداگانه نیز خریداری کرد. اما با همین مقدار پول، شما فقط و فقط می توانید یک کنسول ایکس باکس وان ایکس و دو بازی ویدیویی بخرید!

طبق گفته های آقای مایکل پچر، بزرگ ترین ایراد و مشکل کنسول ایکس باکس وان ایکس، قیمت آن است چرا که با همین مقدار سرمایه می توان دو کنسول نسل هشتم مایکروسافت و سونی را خریداری کرد. با این حال، هنوز وقت مناسبی برای قضاوت نیست و باید منتظر عرضه این دستگاه بمانیم. ممکن است مایکروسافت برنامه های ویژه ای برای Xbox One X در نظر داشته باشد! کسی چه می داند؟!

اگر اخبار دنیای گیم را دنبال کرده باشید، حتما اطلاع دارید که کنسول ایکس باکس وان ایکس در جریان کنفرانس E3 سال میلادی جاری شرکت مایکروسافت رسما معرفی شد. Xbox One X جز کنسول های میان نسلی و خانواده ایکس باکس وان به شمار می رود که طبق گفته ردموندی ها، در تاریخ ۱۶ آبان ماه سال ۹۶ (۷ نوامبر سال میلادی ۲۰۱۷) در سرتاسر جهان عرضه خواهد شد. در حال حاضر امکان پیش خرید این دستگاه فراهم نشده و سازندگان هنوز اطلاعاتی در این زمینه ارائه نکرده اند.

کنسول ایکس باکس وان ایکس به لطف بهره مندی از سخت افزارهای قدرتمند نظیر رم ۱۲ گیگابایتی از نوع DDR5، پردازنده گرافیکی AMD Radeon با ۴۰ واحد پردازشی ۱۱۷۲ مگاهرتز و ۶ ترافلاپس، پردازنده مرکزی ۸ هسته ای سفارشی AMD x86-64 2.3GHz و…، به راحتی عناوین ویدیویی جدید را با بالاترین کیفیت و گرافیک ممکن و همچنین رزولوشن ۴K واقعی اجرا می کند. گفتنی است آقای فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس شرکت مایکروسافت، مدعی است که Xbox One X قدرتمندترین کنسول تاریخ است و عملکردی مشابه با یک رایانه شخصی گیمینگ دارد. اگرچه فعلا می توان این ادعا را پذیرفت ولی در دنیای تکنولوژی چندان به ارقام و عدد روی کاغذ نمی توان اعتماد کرد.

در صورتی که تمایل به خرید کنسول ایکس باکس وان ایکس دارید، پیشنهاد می کنیم مقاله “هرآنچه که باید درباره کنسول Xbox One X بدانیم” در رسانه کلیک را مطالعه کنید. در این مقاله سعی شده در قالب پرسش و پاسخ، تمامی اطلاعاتی که تا به امروز در خصوص کنسول ایکس باکس وان ایکس منتشر شده را در اختیار شما کاربران عزیز قرار دهیم.

منبع : کلیک

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *