جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مشکلات کابل USB بد

اگر یک کابل بد بگیرید چه اتفاق بدی ممکن است بیفتد؟ ممکن است فکر کنید که کابل بد سرعت انتقال داده ها را کاهش می دهد یا باتری را دیرتر شارژ می کند. این چیزی ست که پیش از این می گفتیم، اما حقیقت این است که یک کابل بد می تواند عواقب بسیار بدتری داشته باشد. سه دستگاه را به یک کابل بد وصل کردیم. “بسیار خطرناک و جدی” این اولین هشداری ست که می توانیم در مورد تجربه خود به شما بگوییم.
مشکلات کابل USB بد


این محصول، کابل 3 متری USB Surtech A تا C است که کمی زخمی شده بود. تبادل اولیه ای که با این کابل انجام دادیم، اتصال گوشی Pixel به یک شارژر دیواری 12 وات بود.

به محض اتصال دستگاه به کابل، آسیبی دائمی به کابل وارد شد. حتی فلش کردن دوباره دستگاه هم فایده ای نداشت. داشتان غم انگیز تر این جاست که گوشی Pixel آسیب بسیار جدی دید.

در دستگاه Pixel دیگری، درگاه های USB نوع C فوراً پاسخگویی را متوقف کردند. زمانی که دستگاه USB مانند آداپتور اترنت را به کابل وصل می کنید، دستگاه نه می تواند کار کند و نه شارژ شود. این سیستم علاوه بر راه اندازی مجدد گوشی، در حالت ریکاوری قرار گرفت. هیچ نرم افزاری در EC باقی نمی ماند. در بررسی نزدیک تر، آسیب جدی به اجزا مربوط به شارژ و مدیریت قابلیت های درگاه USB نوع C مربوط می شد.

من مستقیماً کابل Surjtech را با استفاده از متر چندگانه کابل نوع C تحلیل کردم و به نظر می رسد که کابل به طور کامل سیم خود را از دست می دهد. فیش GND در اتصال نوع A به فیش های Vbus در اتصال نوع Cمتصل است. فیش Vbus در اتصال نوع A به GND در اتصال نوع C متصل است.

 

منبع: androidauthority

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *