جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مشاهده آنلاین حملات سایبری

یک شرکت کانادایی به تازگی وب سایتی راه اندازی کرده است که ادعا می کند به صورت آنلاین مبدا، مقصد و شدت حملاتی سایبری که در جهان صورت می گیرد را می تواند در قالب گرافیکی ارائه کند.
 مشاهده آنلاین حملات سایبری
تقریبا روزی نیست که خبری درباره یک حمله سایبری در جایی از جهان نشنویم یا نخوانیم. حملاتی که به تناسب شرکت ها، افراد، گروه های هکری و حتی بعضا سازمان های دولتی، رقبای خود را در نقطه ای دیگر از جهان مورد تهاجم قرار می دهند.


اهداف این حملات نیز متفاوت است؛ از کنجکاوی و ماجراجویی یک نوجوان علاقه مند به ترفندهای امنیتی گرفته تا حملات سازمان یافته به منظور سرقت اطلاعات یک فرد یا عده ای برای باج گیری یا فروش اطلاعات به گروه های دیگر.
آثار و عواقب این حملات که در بعضی موارد آسیب های شدید و ضررهای هنگفتی از لحاظ اقتصادی، امنیتی یا حیثیتی به سازمان ها و دولت ها وارد می کند و باعث شده امروزه متخصصان و موسسات بسیاری بر موضوع امنیت سایبری متمرکز شوند و روی آن سرمایه گذاری کنند.
به گزارش گروه علمی ایرنا از وب سایت خبری TG Daily، اخیرا شرکت امنیتی نورس (Norse) اقدام به راه اندازی وب سایت map.norsecorp.com کرده است که ادعا می کند به صورت لحظه به لحظه و آنلاین، مبدا، مقصد و شدت حملات سایبری که در جهان صورت می گیرد را در یک قالب گرافیکی قابل مشاهده می کند.
روش کار این تارنما بدین صورت است که کارشناسان نورس اطلاعات مربوط به صدها حمله هکرها را از ‘دارک نت های’ موجود در 40 کشور جمع آوری و تحلیل می کنند، سپس با استفاده از برنامه ای که نوشته اند آن را در یک قالب بصری پیاده می کنند.
بدین ترتیب کاربران می توانند در یک نمای کلی دریابند کدام کشورها بیشتر مامن هکرها و کدام کشورها و مناطق آماج این حملات هستند.
با توجه به ذی نفع بودن صاحبان نورس در برخی جریانات، اطلاعات این سایت چندان قابل استناد نیست. به علاوه منابع اطلاعاتی این شرکت در آن حد هم کامل نیست که ادعای دقت کامل داشته باشد.

منبع ایرنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *