جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مسواک دارای فناوری تصویربرداری !

هر قدر هم مراقب دندان‌های خود باشید و از مسواک و نخ دندان برای تمیز کردن آنها استفاده کنید و جلوی آیینه دندان‌هایتان را وارسی کنید، باز ممکن است نتوانید بخش‌هایی از دندان‌ها را تمیز کنید که دلیل آن هم ناتوانی ما برای مشاهده دقیق درون دهان و بررسی میزان تمیزی دندان‌هاست. اما شاید مسواکی با نام پروفیکس بتواند این مشکل را برطرف کند.
تصویر مسواکی با امکان مشاهده دندان‌ها

این مسواک جدید که بتازگی از آن رونمایی شده، درون خود یک دوربین دیجیتال دارد که می‌تواند تصاویری با جزئیات دقیق از محیط داخلی دهان، سطوح و نیز فضای میان دندان‌ها نشان دهد. شرکت سازنده این محصول ادعا می‌کند پروفیکس، نخستین مسواک دارای فناوری تصویربرداری در جهان است که هدفش، کمک به کاربر برای شناسایی وضعیت سلامت دهان و دندان است.

این مسواک تصاویر دوربینش را از طریق ارتباط بلوتوث یا وای- فای به اپلیکیشنی ویژه که روی گوشی هوشمند نصب می‌شود، ارسال می‌کند. گفتنی است در حال حاضر فقط اپلیکیشن ویژه iOS آن طراحی شده و اپلیکیشن اندرویدی آن در دست ساخت است.

دوربین این مسواک می‌تواند تصاویری با وضوح p 1080 را به اپلیکیشن ویژه گوشی هوشمند ارسال و به این ترتیب، کاربر به صورت آنی به بررسی بخش‌های مختلف دهان و دندان‌های خود بپردازد. این دوربین همچنین می‌تواند تصاویری با وضوح ده مگاپیکسل نیز از محیط درون دهان بگیرد. به این ترتیب امکان مقایسه وضعیت بخش‌هایی از این محیط در یک بازه زمانی مشخص از طریق مقایسه عکس‌های گرفته شده فراهم می‌شود. این مسواک برقی علاوه بر قابلیت تمیز کردن دندان‌ها، از ابزار ویژه‌ای برای تمیز کردن حاشیه دندان و خط لثه نیز برخوردار است.

یکی از موارد جالب دیگری که در اپلیکیشن اختصاصی این مسواک وجود دارد، بخش آموزشی آن است که نکاتی را برای بهبود شیوه مسواک و نیز حفظ سلامت دهان و دندان به کاربر عرضه می‌کند.

مسواک پروفیکس قرار است سال آینده به بازارهای جهانی عرضه شود. البته شاید قیمت 399 دلاری آن، اصلی‌ترین مانع خرید آن باشد.

منبع : gizmag

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *