جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مسدود شدن شبکه های اجتماعی در ترکیه

دسترسی شهروندان ترکیه به شبکه های اجتماعی توییتر و فیس بوک پس از صدور حکمی از سوی دادگاه عالی این کشور مسدود شده است. این اقدام پس از آن انجام شد که انفجاری مرگ بار در پایتخت این کشور، آنکارا، موجب کشته شدن 37 نفر شد. در پی این حادثه 125 نفر نیز زخمی شدند.

مسدود شدن شبکه های اجتماعی در ترکیه
براساس گزارش شبکه های محلی ترکیه، اندکی پس از وقوع این انفجار، ویدیوی آن در شبکه های اجتماعی توییتر و فیس بوک منتشر شده است و همین اقدام موجب مسدود شدن این شبکه ها شده است.


این اولین باری نیست که دسترسی به این وب سایت ها در ترکیه مسدود می شود و دولت این کشور بارها از شبکه های اجتماعی به دلیل عدم برخورد با تبلیغات تروریستی انتقاد کرده است. سال گذشته میلادی نیز پس از انتشار تصاویری از درگیری پلیس ترکیه با مخالفان دولت این کشور در توییتر، این شبکه اجتماعی از دسترس کاربران خارج شد.
انفجار یکشنبه شب در آنکارا دومین انفجار در این شهر طی یک ماه اخیر بود. این انفجار در منطقه سیاسی آنکارا رخ داد و صدای آن تا چند کیلومتر دورتر شنیده شد. در پی این سانحه، شیشه ساختمان ها تا چند صد متر دورتر از محل انفجار نیز شکست و لرزش آن در دفتر نخست وزیری و وزارت دادگستری نیز احساس شد.
اگرچه هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجار را به عهده نگرفته است، ولی یک مقام امنیتی ترک که نخواسته نامش فاش شود به خبرگزاری رویترز گفته شواهد بدست آمده حاکی از دست داشتن گروه پ ک ک در این انفجار است. دولت ترکیه سه دهه است که با این گروه درگیر است و مدتی است که بمباران مواضع این گروه توسط دولت ترکیه دوباره از سر گرفته شده است. پلیس ترکیه تاکنون 36 نفر را به ظن همکاری در این انفجار دستگیر کرده است.

منبع تک شات

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *