جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مراقب هک اشتراک اینترنت باشید

رئیس پلیس فتا استان یزد در خصوص هک اشتراک اینترنت کاربران در فضای سایبر هشدار داد.

مراقب هک اشتراک اینترنت باشید

سرگرد مرتضی ابوطالبی اظهار داشت: با توجه به مزایایی که امروزه استفاده از تکنولوژی های جدید در اختیار شرکت ها و سازمان ها قرار می دهد، تمایل به استفاده از این شبکه ها بسیار گسترش یافته و امروزه تصور مجموعه ای که بدون استفاده از اتوماسیون های اداری، چاپگرها، دوربین ها، حافظه های ذخیره سازی و سایر تجهیزات متصل به شبکه قادر به انجام فعالیت های روزانه خود باشد، امکان پذیر نیست.

وی در ادامه بیان داشت: روزانه میلیون ها کاربر در سراسر دنیا از طریق خطوط انتقال داده و شرکت های ارائه دهنده این خدمات به اینترنت متصل می شوند و این می تواند فرصت و تهدیداتی را به دنبال داشته باشد. از جمله شایع ترین این موضوعات سوء استفاده هکرها از حساب مشترکین متصل به مراکز ارائه دهنده خدمات اینترنت  ISPها است.

 

ابوطالبی افزود: رشد اینترنت به حدی فراگیر شده است که یکی از با نفوذترین فناوری های نوین ارتباطی است که همه ابعاد زندگی انسان را تحت تاثیر خود قرار داده و به نوعی همه ابعاد حیات فردی و جمعی را متاثر کرده است.

 

سرگرد ابوطالبی با توصیه به کاربران اینترنت گفت: در هنگام خرید اشتراک ماهانه و سالانه اینترنت از مخابرات و دیگر شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت از کارشناسان این شرکت ها بخواهند تنظیمات امنیتی مورد نیاز را بر روی مودم های خود پیکر بندی نمایند. در زمان مناسب اقدام به تعویض رمز عبور پیش فرض مودم به یک رمز عبور پیچیده (حروف، اعداد، علائم) غیر قابل حدس کنند.

منبع میزان

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *